
BU STRATEJİ YANLIŞ !
26 Haziran 2026 00:07:41
İBB ile başlayan belediye operasyonları diğer illerden ilçelere doğru yayılmaya başladı. Operasyona uğrayan belediyelerin ortak özelliği tümünün CHP’li belediyeler olması !
Operasyonların diğer ortak özelliği, siyasi değil; yolsuzluk, görevi kötüye kullanma rüşvet vb. adi suçlamalara dayalı olmaları…
Bizim hukuk-adli sistemimizde “masumiyet karnesi” diye bir kavram vardır. Türkçesi zanlı-sanık masum da olabilir. Yani her içeri atılanın suçlu olduğunu söylemek hukuk kurallarına aykırıdır. Suçsuzluk belirtisini atlamamak gerekir.
Bu ilkeyi gözeterek operasyonların haklı argümanlara dayalı olduğunu peşinen kabul etmek, söylemek en azından haksızlık olur. Gözaltına alınanlar, tutuklananlar ve yargılananlar sonuçta suçsuz da olabilir.
Ama elbette bu, tüm operasyonların uydurma argümanlara yaslı olduğu anlamına da gelmiyor. Sonuçta belediyeleri insanlar yönetiyor ve her insan hata yapabilir. Hırsızlık da olabilir, yolsuzluk da.
Bu CHP’li belediyeler için de sözkonusudur, AKP’li ve diğer belediyeler için de sözkonusu olması gerekir:
operasyonların sadece CHP’li belediyeleri hedef alması şu düz mantığı harekete geçirmiyor:
Hırsızlık, yolsuzluk sadece CHP’li belediyelerde mi var, ötekiler sütten çıkmış ak kaşık mı ?
Bu soru son zamanlarda dalga dalga ’ya büyümeye ve yayılmaya başladı.
Muhalefet propagandistleri boş durmuyor elbette. Bu soruyu temel alarak operasyonların siyasi karakterli operasyonlar olduğunu ileri sürüyorlar…
Benim gözlemime göre, bu bakış açısının gitgide daha geniş kesimlerde kabul görüyor…
Buradan şöyle bir sonuç çıkıyor:
Operasyonların siyasi amacı CHP’li belediyelerin “hırsız yatağı” olduğu şeklinde bir algı oluşturmaksa eğer, bu yaklaşım geri tepmeye başladı !
Kötü olan, bu algıdan gerçekte rüşvete, hırsızlığa, batmış olanların da yararlanmaları !..
CHP’den AKP’ye vekil, belediye başkanı ve siyasetçi transferleri de artık manipulatif bir bakış açısından değerlendiriliyor kamuoyunda. Kimisi öyle olmasa da öyle algılanıyor.
Bence yarardan çok iktidara zarar veriyor bunlar…
Kimseye akıl vermek haddim değil, ama, etki-tepki yasası evrensel bir yasadır ve kitle psikolojisini de içine alır. Baskı algısı kitlelerde tepkiye yolaçıyor.
Bugün kamuoyunda oluşan hava, AKP’nin yaratmak istediği, “Anamuhalefetin gerçek yüzü ortaya çıktı, bu yüzden çözülüyor “ havası değil; operasyonları siyasetle, bireysel transferleri döneklikle alğılayan hava !
Bence bu havayı öncelikli dağıtmak gerekiyor. Aksi bir strateji yanlış. Doğru olan hayatın doğal akışını engelleyen, provoke eden uygulamalardan bir an önce vazgeçilmesidir.
Türkçemizde kaş yapayım derken göz çıkartmak gibi harika metafor vardır; iktidarın güncel siyasi stratejisine cuk oturuyor !
ETİKETLER : Yazdır
Yorumlar
Diğer Yazıları





© yeniufuk.com.tr
Künye - iletişim
Müftü Mahallesi Ateş Ahmet Sokak Cerrahoğlu İşmerkezi Kat:5 no:2
Kdz.Ereğli/Zonguldak
03723121008eregliyeniufuk@gmail.com İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.








