
TEK OYUNCULU SANTRANÇ !
25 Haziran 2026 00:29:40
Masanın üzerinde bir satranç tahtası… Karşılıklı taşlar yerli-yerinde… Masanın iki yanında iki sandalye, sandalyelerden birinde bir oyuncu oturuyor, öteki sandalye boş. Sandalyede oturan oyuncu hem kendi taşlarıyla oynuyor ve hem de karşı taraftaki taşları sürüyor… Tek kişilik bir satranç oyunudur bu.
Normalde böyle bir şey olmaz, ama siyasette olur. Gücü elinde tutan hem kendi taşlarını oynar, hem de karşısındakilerin taşlarını… Direkt oynamasa bile oynatır…
Erdoğan son grup toplantısında muhalefete ve bu arada CHP’ye verdi veriştirdi. Yakın zamana kadar CHP’deki düal yönetim için bir şey söylemiyordu, “Bu onların iç meselesi, bizi ilgilendirmez” diyordu. Son konuşmasında topa girdi nihayet. Argümanını da şöyle açıkladı:
“Bir partinin (CHP) iç meselesi, demokrasinin meselesi haline geldiyse kayıtsız kalamayız !..”
Peşinden “çamur güreşi yapıyorlar” gibi metaforlar geldi…
Cumhur ittifakı dünyanın ve Türkiye’nin sorunları ile uğraşırken muhalefet kendi sorunlarıyla boğuşuyordu. Memleketin sorunlarına hiçbir katkıları yoktu onların…
Örneğin CHP’deki paralel yönetimin meclise kadar taşınması, demokrasiye ve Türkiye’ye zarar veriyordu…
Erdoğan’ı ekranda izlerken bir ara tek kişilik satranç oyunu geldi aklıma. İktidarın taşları ile anamuhalefetin taşlarını süren aynı el ?!
Erdoğan’ı sevmeyebilirsiniz, siyasi çizgisine karış olabilirsiniz, ama şunu kabul etmemiz gerekiyor: Erdoğan zeki bir politikacı, ayrıca sabırlı ve cesur. iyi bir siyasi satranç oyuncusu ayrıca...
CHP’ye bakın, görün !
Erdoğan’ın bu özellikleri son ABD/İsrail-İran savaşında da gözlenmedi mi ? ABD/Trump’a ters düşmeden İran’a sahip çıkıp İsrail’e kapıyı gösteren bir politik çizgi izlemek mucize gibi bir şeydi. Üstelik bu çizgiyi kabul ettirmek !
Ben bu çizginin gerçekçi bir çizgi olduğuna inanmıyorum, bunu iki kez yazdım da, bu ayrı bir şey, Erdoğan’ın savaş karambolünde inançlarına ters düşmeden Türkiye’yi savaşın dışında tutma becerisini göstermesi başka bir şey… Ben bu gün de bu çizgisinin sonuna kadar başarılı olmayacağını düşünüyorum yine de. Çünkü ABD, İsrail’siz yapamaz !
Erdoğan son grup konuşmasının iç-politikaya ilişkin bölümünü şöyle bir mantığa oturtmuştu:
AKP/Cumhur İttifakı küresel ve ulusal sorunlarla mücadele ederken buna muhalefetin hiçbir katkısı yoktu !
Erdoğan’ın konuşmalarını kimler yazıyor bilmiyorum ama, zaman zaman konuşmalarda görülen mantık hataları konuşmanın kendi içindeki düzgün kurgusunu bozuyor. Örneğin Erdoğan şöyle bir şey söyledi:
“Cumhur İttifakı büyük ve güçlü Türkiye’yi kısa zamanda inşa edecektir.”
Bunu söyleyen lider, iktidara yeri gelmiş bir lider olsa, anlarız ! Oysa AKP çeyrek yüzyıldır iktidarda ! Büyük ve güçlü Türkiye şimdiye kadar kurulamadıysa “en kısa zamanda” nasıl kurulacak peki ?!..
Geçiyorum.
AKP Sözcüsü Çelik, önceki gün durup dururken Erdoğan’ın gelecek seçimde de AKP’nin cumhurbaşkanı adayı alacağını söyledi.
Bu nasıl olacak bilmiyorum ama, Cumhur İttifakının geleceği de buna bağlı. AKP ve ortağının Erdoğan’sız bir seçim kazanmaları nerdeyse imkânsızdır.
Erdoğan’ın aday olmadığı bir seçimde AKP’nin seçimi kaybetmesi, gerçekte onun temsil ettiği siyasi akımın yenildiği anlamına gelmez. Muhalefet, Erdoğan’ın aday olduğu bir seçimi kazanabilirse böyle bir tablo doğar ancak.
Kaç kez yazdım.
Ben de bu yüzden Erdoğan’ın aday olmasını istiyorum.
ETİKETLER : Yazdır
Yorumlar
Diğer Yazıları





© yeniufuk.com.tr
Künye - iletişim
Müftü Mahallesi Ateş Ahmet Sokak Cerrahoğlu İşmerkezi Kat:5 no:2
Kdz.Ereğli/Zonguldak
03723121008eregliyeniufuk@gmail.com İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.








