Yeni Ufuk Gazetesi  - Kdz Ereğli ve Zonguldak bölgesel haberler
 
logo
  •  
    •  » TEKNOLOJİ
    •  » MEDYA
    •  » FOTO GALERİ
    •  » VİDEO GALERİ
    •  » TÜM HABERLER
    •  » YAZARLARIMIZ
    •  » ARŞİV ARAMA
    •  » HABER ARA
    •  » SEKTÖR
    •  » KÜNYE
  • ZONGULDAK
  • KDZ.EREĞLİ
  • ALAPLI
  • GÜLÜÇ
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • SPOR
  • POLİTİKA
  • MAGAZİN
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  Son Dakika |  Kdz.Ereğli Özel Anadolu Hastanesi’nin Gemi Adamı Sağlık Raporu düzenleme yetkisi iptal edildi
  Son Dakika |  Kaymakam Fatih Yılmaz el attı. Kıyıcak'ta sorun çözüldü.
  Son Dakika |  Zonguldak’a atanan ve görev yeri değişen hakim ve savcılar belirlendi
  Son Dakika |  Son Dakika… MHP Zonguldak İl Başkanı görevden alındı
  Son Dakika |  TTK’da kura çekimi sonuçlandı. İşte tam liste..
  Son Dakika |  Ercan Kolçak'ın kız arkadaşı tutuklandı
  Son Dakika |  Tapu Personeli asılsız yorumlar hakkında suç duyurusunda bulundu
  Son Dakika |  Akçakoca Belediye Başkanı gözaltına alındı
  Son Dakika |  Devrim Dural’dan Kılıçdaroğlu’na “Sende utanma yok mu?”
  Son Dakika |  CHP'ye kayyım: Mutlak butlan kararı çıktı, Kılıçdaroğlu'nun partinin başına geçmesine karar verildi
23 Haziran 2026 Salı
NATO’YA HAYIR !

NATO’YA HAYIR !
23 Haziran 2026 00:03:52

Yazar : Sina Çıladır

        

Bizim kuşağın ömrü NATO’YA HAYIR diye bağırmakla geçti. Az mı tazyikli su ve cop yedik NATO karşıtı eylemlerde ! Sürüyle tutuklanma, tabutluk, cezaevi…

NATO, Sovyetler Birliğine karşı kurulmuştu, Batı’nın (ABD/Avrupa) ortak “savunma” örgütlüydü. Ancak savunma lafın gelişiydi, bal gibi saldırı örgütüydü. (Hâlâ da öyledir !) Bu askeri örgütü esas alarak ABD kurdu. Avrupanın eski sömürgeleri de kurucuydu…

Nerede bir gizli-kapaklı iş varsa NATO oradaydı. Doğu Blokunu ve milli direnişleri her yerde provoke eden her türlü eylemin içindeydi… Hâlâ öyledir !

Sovyetler-çöktü, NATO kaldı. Bu kez hedefte Rusya Federasyonu vardı. Sol  ve milli kurtuluşçuluk düşmanlığı bakiydi elbette !.. Dibine kadar baki !..

Bugün de Rusya’yı kuşatma politikasının arkasında NATO vardır.

NATO, doğal olarak, her bir ülkedeki milli kurtuluş sol hareketlerine de karşıydı hâlâ öyledir. Sola eğilimli iktidarlara sahip ülkelerdeki bölücü provokasyonların arkasında hep NATO oldu. Güney Avrupa’daki ABD karşıtı gerilla eylemlerini durdurmak için kurulan kontrgerilla bile NATO damgalıydı…

Şimdi NATO çöküyor, bir anlamda kabuk değiştiriyor.

Türkiye’deki NATO zirvesinden radikal kararlar çıkmasını beklemiyorum, ama bence ABD/Trump’ın eğilimi, sırtındaki NATO yükünü eni-konu hafifletmek olacak. Çünkü her anlamda bu yükü kuruluşundan bu yana ABD sırtlıyor.

Soruyu daha önce de sordum:

ABD’de NATO’dan çekilirse örgüt bir Avrupa Ordusuna dönüşür mü ? Dönüşürse NATO’nun etkinliklerinin maddi yükünü üye ülkeler (ki biz de varız) taşıyabilir mi ?

Sanmıyorum.

Türkiye’nin NATO’dan çıkmasını topraklarımızdaki NATO (aslında ABD) üslerinin kapatılmasını bugün de isteyen birisiyim. Son İran savaşı, NATO/ABD üsleriyle dolu körfez ülkelerine nasıl zorluklar yaşattığını bize gösterdi.

Bizim kuşak, şöyle böyle 60-70 yıldır Türkiye’nin tam bağımsızlığını savundu hep. Kendi ayakları üzerinde durmasını, emperyalist etkisinden arınmasını…

Bir örnek  vereceğim:

İran, NATO ülkesi değil., NATO’nun da patronu ABD’ye ve onun uşağı İsrail’e daha dün diz çöktürmedi mi !? NATO’nun öteki patronları korkudan toz olmadılar mı !?

Güzelim ülkemizin, NATO üslerinden arınmış tam bağımsız bir ülke haline gelmesi bugün de dileğimiz.

Bir kez daha yüksek sesle haykıracağım:

NATO’ya hayır !

YENİ UYANDIRILMIŞ GİBİ !..

TV’de Kemal Beye bakıyorum…

Üç yıl önce yitirdiği Kurultaydan hemen sonra derin bir uykuya dalmış ve burnuna naneruhu koklatılarak yeni uyandırılmış gibi…

Belleği bulanık, hareketleri mekanik, kafasından geçen tek akım “arınma”! Onun çekim alanından çıkamıyor bir türlü… Gazeteciler ne sorarsa sorsun, ya bilmiyor, ya kemküm edip oraya getiriyor konuyu…

İBB iddianamesini  yarım-yamalak okumuş, öteki belediye davalarının iddianamelerini okumamış. Ama, o  okumadığı bilmediği ve henüz sonucu alınmamış yargılanmalar üzerinden herkesi “kirlenmiş” sayıyor, başta İmamoğlu olmak üzere tümünü partiden arındıracak bu yüzden !

Kafasından tek akım geçen birisiyle konuşamazsınız, sohbet edemezsiniz, tartışamazsınız….

Söyleşi de öyle oldu. Gazeteciler ne yaptıysa arınmanın çekim alanından çıkartamadılar Kemal Beyi…

Artık yapacak bir şey yok. Kafasına göre takılacak. Üç yıl önceki “kendi” CHP’ni kurmak için elinden ne geliyorsa yapacak !..

Burnuna boşuna mı naneruhu koklattılar ! Butlan etiketli naneruhu !..

Şunu hâlâ merak ediyorum:

Kılıçdaroğlu bir misyon yüklendiğini mi sanıyor, yoksa sırtına yüklenen misyonu içine sindirmiş bir “misyoner” mi ?

 

ETİKETLER : Yazdır

      Yorumlar

    Yorumlar, editörlerimiz tarafından onaylandıktan sonra yayınlanır. Kanunlara aykırı, konuyla ilgisi olmayan, küfür içeren yorumlar onaylanmamaktadır.
    Henüz bir yorum yapılmamış

     Diğer Yazıları


    • Zonkişot
      31-05-2011 | 03 : 15 50
    • NİHAYET !
      06-09-2024 | 00 : 16 39
    • CUMARTESİ NOTLARI
      31-03-2025 | 00 : 16 23
    • KANDİL/DEM ORTADA KALDI !
      01-04-2025 | 00 : 30 02
    • TARLABAŞI
      15-08-2022 | 18 : 52 30
    • İKTİDARIN KÜRT POLİTİKASI
      28-11-2024 | 00 : 11 23
    • KİM KİMLE BARIŞACAK ?
      14-01-2025 | 00 : 20 09
    • SOL, SANAYİ, ÇEVRE…
      25-11-2024 | 00 : 05 42
    • SURİYE’DE NELER OLUYOR ?
      02-12-2024 | 00 : 03 54
    • AB CHP’ye NİÇİN SOĞUK ?
      03-04-2025 | 00 : 34 13
    • DURUM
      17-05-2024 | 23 : 58 29
    • İPİN UCU...
      21-03-2025 | 00 : 25 49
    Tüm Yazıları

     Köşe Yazarlarımız


    • Sina Çıladır
      Sina Çıladır
      NATO’YA HAYIR !
    • Sina Çıladır J
      Sina Çıladır J
      BELEDİYESPOR DEĞİL, FAKÜLTEYE DESTEK OLALIM
    • civileme
      civileme
      MÜZEYYEN
    • Gamze Gayret
      Gamze Gayret
      TEKAY İNŞAAT’IN YÜKSELİŞİ: BAŞARI MI, AYRICALIK MI?
    • Zehra Çıladır
      Zehra Çıladır
      BİR VATANIMIZ VARSA ATATÜRK SAYESİNDE !
    • Hasan Hüseyin Yalvaç
      Hasan Hüseyin Yalvaç
      SEVGİLİLER GÜNÜ
    • M.Kademoğlu
      M.Kademoğlu
      Mesajlar eksik. Şimdi geri yükle Yükleniyor...
    • Melda Yenin
      Melda Yenin
      ELEŞTİRİ.. ONARMAK MI, YIKMAK MI?

     Çok Okunan Köşe Yazıları


    • BUGÜN
    • BU HAFTA
    • BU AY
    • Editör Görseli
      Sina Çıladır
      NATO’YA HAYIR !
    • Editör Görseli
      Gamze Gayret
      TEKAY İNŞAAT’IN YÜKSELİŞİ: BAŞARI MI, AYRICALIK MI?
    • Editör Görseli
      Sina Çıladır J
      BELEDİYESPOR DEĞİL, FAKÜLTEYE DESTEK OLALIM
    • Editör Görseli
      Sina Çıladır
      YENİ PARTİ
    • Editör Görseli
      Sina Çıladır
      YAPAY ENGELLEMELER OLMAMALI !
    • Editör Görseli
      Sina Çıladır
      OYUN İÇİNDE OYUN !
    • Editör Görseli
      Gamze Gayret
      AK PARTİ TEŞKİLATLARINDA KÖKLÜ DEĞİŞİM BAŞLADI.../KANTARCI KURULTAY İÇİN İMZA VERMEMİŞ.
    • Editör Görseli
      Sina Çıladır J
      NERENİN ÇOCUĞU OLDUĞU ÖNEMLİ Mİ?
    • Editör Görseli
      Sina Çıladır J
      İSTEMEM YAN CEBİME KOY
    • Editör Görseli
      Gamze Gayret
      TEKAY İNŞAAT’IN YÜKSELİŞİ: BAŞARI MI, AYRICALIK MI?
    • Editör Görseli
      Sina Çıladır J
      BELEDİYESPOR DEĞİL, FAKÜLTEYE DESTEK OLALIM
    • Bize Ulaşın
    • Künye
    • Reklam
    Yeni Ufuk Gazetesi  - Kdz Ereğli ve Zonguldak bölgesel haberler

    © yeniufuk.com.tr

     Künye - iletişim
     

    Mobil uygulamayı indirmek için tıklayınız


      Müftü Mahallesi Ateş Ahmet Sokak Cerrahoğlu İşmerkezi Kat:5 no:2
    Kdz.Ereğli/Zonguldak
      03723121008
      eregliyeniufuk@gmail.com
     
    İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın
    Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.