
YENİ BİR SAYFA AÇALIM !
22 Haziran 2026 00:02:13
Avustralya yenilgisinden sonra bu köşede şöyle yazmıştım:
“Bu futbol devam ederse turnuvaya erken veda ederiz…”
Yazmaz olsaydım ! Sanki suçlusu benmişim gibi trajik veda
beni çok üzdü…
Futbolun çok buit bir mantığı vardır:
Rakipten daha çok skor/gol üretemezsen yenilirsin !
“Bizim çocuklar” sadece oynadıkları iki maçta rakipten daha az skor ürettikleri için yenilmediler, hiç skor üretemedikleri için yenildiler.
Temel sorunumuz bu işte ! Skor üretemiyoruz !
Takımımızın İtalyan teknik direktörü Montella, Avustralya yenilgisinden sonra kendisine ve takıma yönelik eleştirilere şöyle yanıt vermişti:
“Ben, kaos üretmek isteyenlerden çok daha Türküm…”
Öyle olduğu, turnuvaya veda ettiğimiz Paraguay maçından sonra yaptığı açıklamada doğrulandı. Montella, iki maçtaki yenilgiyi ve turnuvaya veda etmemizi “kadere bağladı; “Nasip değilmiş” deyip olayı noktaladı.
Oysa futbol bir yerde bilimdir. Önce bilimin gereklerini yerine getireceksin, olmuyorsa inanç kulvarına girebilirsin sonra, kime ne…
Milli takımımızın santraforu yok. Fizik gücümüz iyi değil. ne savunmada ve ne de hücumda çabuk yoğunlaşamıyoruz.
Oynadığımız iki maçta yediğimiz iki gol birbirinin aynıydı meselâ. Avustralya’dan ikinci golü, ceza sahasının hemen dışında rakibe rahatça şut atma fırsatı verdiğimiz için yedik. Benzeri bir golü Paraugvay’dan yedik. Bunun nedeni savunmanın ceza sahası çevresinde hızla yoğunlaşamamasıydı. Rahibe o alanda şut atma imkanı verirsen golü yersin !..
Paraugvay maçında da ilk maçtaki gibi oyunu domine etmemiz, iyi top gezdirmemiz artımızdı, ama skor üretemedikten sonra bunlar işe yaramaz, nitekim yaramadı da !
24 yıl bekledikten sonra girdiğimiz Dünya şampiyonası turnuvasına sadece 180 dakikada veda etmemiz yeteri kadar sarsıcı ve acı oldu.
Bence bu sayfayı kapatıp yeni bir takım kurmamız gerekiyor. Turnuvaya veda eden takımımız bizi oraya taşıyarak görevlerini yaptılar, onlara teşekkür etmemiz gerekiyor. Devamını getiremedilerse demek ki güçleri bu kadarmış !
Bu turnuva da gösterdi ki milli bilinç köpürmesi tek futbolda başına başarı getirmeye yetmiyor. Sonuçta topu rakip kaleye, rakipten çok sokmak gerekiyor. Bunu yapamadığımız için bayraklar omuzlarımızda gözlerimiz yaşlı eve dönmek zorunda kalıyoruz.
Umarım birileri, bu başarısızlığı “öze dönme” argümanıyla milliyetçi bir kulvara sokup Montella’ya kapının gösterilmesini istemez. Her şey bir yana Montelle iyi bir hoca. Unutmayalım avrupada çeyrek finali ve 24 yıl sonra dünya kupasının yolunu o açtı bize, bu başarıyı gösteren takımı o kurdu. Milliyetçiliğe gelince “Türk’ten çok Türk” olan da O !
Aslında milli takım hocalarının farklı milliyetlerden olmasının bir önemi yoktur. Önemli olan iyi hoca olup olmadıklarıdır. Sadece takım seçen değil takımı anlayan, psikolojisini sindirme ….. sahip bir hoca ! Mondetle bizim için hâlâ biçilmiş kaftan ! Umarız milliyetçi manipülasyon TFF’yi önüne katmaz !..
ETİKETLER : Yazdır
Yorumlar
Diğer Yazıları





© yeniufuk.com.tr
Künye - iletişim
Müftü Mahallesi Ateş Ahmet Sokak Cerrahoğlu İşmerkezi Kat:5 no:2
Kdz.Ereğli/Zonguldak
03723121008eregliyeniufuk@gmail.com İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.








