HANİ PİST KISAYDI?..
13 Mayis 2019 01:32:59
Çaycuma havalimanı sonunda faaliyete geçti.
Atlas Global’in Almanya seferlerinin hemen ardından THK, Zonguldak- İstanbul arası uçak seferlerine başladı..
Öncelikle Çaycuma Havalimanı’nın tarihini bir hatırlayalım.
1991 yılında koçkan inşaat tarafından yapıma başlanan Çaycuma Havalimanı, 1999 yılında dönemin Başbakanı Bülent Ecevit tarafından hizmete açıldı.
3 yıl boyunca ilgiden yoksun bırakılan havalimanı 2002 yılında Devlet Hava Meydanları İşletmesi tarafından yolcu potansiyeli bulunmadığı ve trafik akışı olmadığı gerekçesiyle ‘yolcu uçağı inmeden’ kapatıldı!..
Tam 5 sene sonra, kamuoyu baskısı ve dönemin milletvekillerinin hatırlatması sonucu 20 Ağustos 2007 yılında tekrar trafiğe açılan Havalimanı, DHMİ tarafından 25 yıllığına Zonguldak Özel Sivil Havacılık Sanayi ve Ticaret A.Ş’ye kiralandı.
Pistin kuzeyinde bulunan yaklaşık 235 m yüksekliğindeki Bostancılar tepesinin tıraşlanması sonucu Havalimanı uçuşa hazır hale geldi.
2009 yılında ilk uçağın indiği gün, Havalimanında şenlik vardı. Germania Havayollarına ait 148 kişilik yolcu uçağı, 137 yolcusuyla Çaycuma Havalimanına iniş yaptı. Yüzlerce vatandaş uçağı görmek için birbiriyle yarıştı..
Ama bu Çaycumalıların gördüğü ilk ve son uçak oldu..
2009 yılından sonra havalimanına özel uçaklar dışında yolcu uçağı inmedi!..
Aradan yaklaşık 10 sene geçti.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi heyeti 2018 yılında Çaycuma Havalimanı’na gelerek incelemelerde bulundu.
İlk önce ILS cihazı (uçağın pist başına kadar hassas yaklaşmasını sağlayan bir seyrüsefer yardımcı sistem) bahanesi öne atıldı.
Nisan ayında ‘takılacak’ denilen ILS cihazı nedense 3 ay sonra takılabildi.
Ama uçuşlar yine başlamadı.
Daha sonra 2009 yılında tıraşlanarak ilk yolcu uçağının indiği pist için tekrar Bostancılar Tepesinin tıraşlanması gerektiği bildirildi.
‘Efendim 2009’da tıraşladık’ diyen yetkililer susturuldu.
Tepe tıraşlanmadı ama vatandaş tıraşlandı!..
Uçuşlar yine başlamadı..
Tam ‘bu sefer tamam’ derken, DHMİ’den bir yetkili ‘pist kısa’ dedi..
‘Uçak buraya iner ama duramaz’ diye de ekledi..
Zonguldaklı şapkasını çıkardı, inancını yitirdi.
Tam ümitler kesilmişti ki, Atlas Global Başkan Yardımcısı Ereğlili Ayşe Mısırlı, Zonguldak-Almanya seferlerinin başlayacağını bildirdi.
Ardından THK (Türk Hava Yolları) Zonguldak- İstanbul, İstanbul- Zonguldak seferlerini ekledi..
20 yıllık sorun yumağı bir anda sihirli değnek misali ortadan kalktı.
Ne Bostancılar tepesi gerektiği kadar tıraşlandı nede pist uzadı!..
Ama ne hikmetse uçuşlar başladı!..
Peki neden 20 yıl beklendi?
Ben cevabı bilmiyorum.
Bilen varsa buyursun, cevaplasın!..
ETİKETLER : Yazdır