İLETİŞİM BAŞKANLIĞINA ÇAĞRI
20 Haziran 2023 14:17:50
Okuyucular soruyor:
“Zonguldak basınında son günlerde isimsiz ve magazinsel haberler ağırlıkta bunun nedeni nedir?”
Açıklayalım:
İnternet Medya Yasası ile internet medyasının süreli yayınlar kapsamına alınması ve beraberinde internet haber portallarına resmi ilan hakkı tanınması sonrası Anadolu basını kabuk değiştirmeye başladı.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından Zonguldak’taki internet siteleri için belirlenen, ‘6 sigortalı çalışan, günlük 10 bin tekil ziyaretçi ve 30 bin haber görüntülenme’ kriterleri, Zonguldak basınını dezenformasyona itti.
‘Hit’ (tıklama) sayısını yakalamak için Zonguldak basını hem magazin haberciliğine hemde bölgesel haberciliğe döndü.
Bu nedenle Zonguldak basınında komşu illerin dahi haberleri verilmeye başlandı.
Toplumda merak uyandıran ‘isimsiz ve bel altı’ yazılarla, gündemden ve toplum yararından kopan Zonguldak basını, yozlaşmaya başladı.
Zonguldak basını genel manada ‘kaos ve kavga’dan beslenmeye başladı.
İletişim Başkanlığı her ne kadar ‘isimsiz yazıların’ dezenformasyon olduğunu belirtse de, kriterleri yakalamak için kullanılan bu yönteme henüz bir ‘dur’ diyen yok!..
Günlük köşe yazıları, yorum haber ve özel haberleriyle Zonguldak’ın en çok okunan gazeteleri arasında yerini koruyan Yeni Ufuk’un bile tutturmakta zorlandığı bu kriterler, devam ettiği sürece Anadolu basını hiç kuşkusuz ki, dezenformasyon cenneti haline gelecektir.
Bunun topluma zararı ise tartışmasız boyuta ulaşacaktır.
Geç kalınmadan yeni bir düzenlemeyle bu uygulamadan vazgeçilmelidir.
Meslek örgütlerinin haklı haykırışlarına kulak kabartılmalı ve doğru formül üzerinde çalışılmalıdır.
Aksi takdirde internet haber portalları bilgi merkezleri dışına çıkacak ve çöplüğe dönecektir.
ETİKETLER : Yazdır