23 NİSAN'A DOĞRU...
23 Nisan 2013 14:45:22
Cumartesi günü 91. Kez kutlaya-cağız: Gü-nün anlamı ve önemi TBMMnin açılmasın-da ve egemenliğin bağsız, koşulsuz ulu-sundur nitelemesinde yatmaktadır
Yıllardır, Atatürkün Çocuk Bay-ramı ola-rak bize ( dünya çocuklarına da) armağan ettiği, ( dünya çocuklarının) katılımlarıyla kutluyoruz bu günü. Ne var ki, bu günün Atatürkün armağanı olmadığını savlayan gafiller türedi ve birisi; 83 yıllık bir ka-ranlık olarak suçlayabildi
Neden Çocuk bayramı? Çünkü çocuk gele-cek simgesidir.Bu günün küçükleridir ama, yarının büyükleri de olacaktır. Bu nedenle birer çiçektir; onları bir Bahçıvan özeniyle yetiştirmekle yükümlüyüZ.
***
Çocuktuk. Sabahı zor ederdik, bayrama özgü giysilerimizle yatar, uyku tutmazdı. Tören alanında kıpır kıpır olurduk sıramız-da. O heyecanı ben çocuklarımla da pay-laştım. Şiirler okurduk. En çok okunan şiir-lerden biri de şuydu: Bu gün 23 Nisan / Neşe doluyor insan. Bugün neşeyle dola-mıyoruz;o heyecan ve coşkuyu yitirdik. On-ların hayalleri çalındı. Ne yazık ki, diğer ulusal bayramlarımız için de geçerli bir saptamadır
Çocukken, Gençken kavrayamamıştım; ço-cuk bayramlarını büyükler yönetir; prog-ramları,konuşmaları,şiirleri öğretmenle-rimiz belirlerdi. Yani bayramlar onlar içindi âdeta.Bu alışkanlıklarını çok büyük olduk-larında da sürdürürlerdi. Bu yaşamı, yöne-timi, yetiştirmeyi, katılımı engelleyen bir durumdu. Bunu daha iyi kavramak için herkese Meclis TVyi izlemelerini salık veriyorum
***
Atatürk, Cumhuriyetimizi Türk Genliğine emanet etmiştir de; bir yanlış da burada yatmaktadır. Bu onur ve sorumlulukla, bi-linçle gençleri geleceğe hazırlamak için si-yasete katmak gerekirken; yasaklandı.Hak aramayı, iktidarları uyar-mayı, kamuoyunu yönlendirme görevini yapabilsinlerdi. Ama, görüyoruz ki, iktidarlar buna da olanak vermiyorlar.Eylemlerde,protestolarda in-san gibi yaşamada ve hak aramalarında coplu, gazlı, dayaklı saldırılara muhatap olu-yorlar
***
Neyse konumuz çocuklara dönelim; evden o-kula gittiklerinde okulun, sokağa çıktıkla-rında sokağın etkisi dikkate alınmalı; evde, onları bilinçlendirmeli, yanlışlara düşme-melerini öğretmeliyiz. Bunu yaparken de onlara iyi örnek olmalıyız.,,
Hele toplum içinde onları nelerin bekle-diğini iyi anlatmalı; tehlikelerden nasıl ko-runacaklarını öğretmeliyiz. Arkadaşlarını doğru seçmelerini, onlarla ilişkilerini izle-meyi, başarıların nasıl kazanılacağını, bü-yüklere saygı göstermeyi, küçüklere sevgi
aşılamalarını kazandırmalıyız
Bugün sokak çocukları, çalışan çocuklar sorunu, çocuklara şiddet, cinsel istismar, tecavüz-öldürme-uyuşturucu kullanma gibi kötülükler azdıysa, nedeni onları belli nok-tada yalnız bırakmamızdır en baş nedeni
***
Böylesine ağır sorunlar altındaki toplumu-muzda halkın eğitimi de çok önemlidir. Bu amaçla Halk Eğitim Merkezleri açılmıştır a-ma;fonksiyonlarını yerine getirebilecek do-nanıma, kadrolara sahip değiller ne yazık ki...
Tarihini bilmeyenler, yarınlarını kuramaz demiştir ulemalar.- Bir başka durum da gençlerin Cemaatlerin, Tarikatlerin Yurt ve Pansiyonlarında denetimi/eğitimi sorun-salıdır Devlet bunlarla mücadele etmek yerine; tersine iktidarların gençlerin ora-larda, onların militanı olarak yetiştiril-melerine göz yummalarıdır
Herkesin, bayramını özgürce kutlayabil-melerini dileyerek nice bayramlara diyo-rum.Çağında yaşamak için bu da gerek-lidir
(Bu yazı 19 Nisan 2011 tarihinde SUSMA gazetesinde yayınlanmıştı.)
Çaycumada görevli bir öğretmen, e-mail atarak: Bırak bu paavraları, sen bugüne bak yollu eleştiride bulunmuştu. Ona iki e-mail gönderdim yanıt olarak: Kimi adam gözünden belli olur.Kimi de ağzından (sözünden): Senin kim olduğun sırıtıyor. Seninle tartışacak kadar boş zamanım yok diyerek sesini kesmiştim.
ETİKETLER : Yazdır
Yorumlar
Yorumlar, editörlerimiz tarafından onaylandıktan sonra yayınlanır. Kanunlara aykırı, konuyla ilgisi olmayan, küfür içeren yorumlar onaylanmamaktadır.
Henüz bir yorum yapılmamış