Yeni Ufuk Gazetesi  - Kdz Ereğli ve Zonguldak bölgesel haberler
 
logo
  •  
    •  » TEKNOLOJİ
    •  » MEDYA
    •  » FOTO GALERİ
    •  » VİDEO GALERİ
    •  » TÜM HABERLER
    •  » YAZARLARIMIZ
    •  » ARŞİV ARAMA
    •  » HABER ARA
    •  » SEKTÖR
    •  » KÜNYE
  • ZONGULDAK
  • KDZ.EREĞLİ
  • ALAPLI
  • GÜLÜÇ
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • SPOR
  • POLİTİKA
  • MAGAZİN
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  Son Dakika |  Ercan Kolçak'ın kız arkadaşı tutuklandı
  Son Dakika |  Tapu Personeli asılsız yorumlar hakkında suç duyurusunda bulundu
  Son Dakika |  Akçakoca Belediye Başkanı gözaltına alındı
  Son Dakika |  Devrim Dural’dan Kılıçdaroğlu’na “Sende utanma yok mu?”
  Son Dakika |  CHP'ye kayyım: Mutlak butlan kararı çıktı, Kılıçdaroğlu'nun partinin başına geçmesine karar verildi
  Son Dakika |  Futbolcu Örentepe Kdz.Ereğli Belediyespor yönetimine ateş püskürdü
  Son Dakika |  Kıyıcak’ta sabır taştı: Mahalleli kamyonlara yolu kapattı
  Son Dakika |  Kdz.Ereğli Belediyespor’da fatura futbolculara kesildi: “Alın terimi helal etmiyorum”
  Son Dakika |  İşçiler, OBAL Alüminyum’da hak arayışında
  Son Dakika |  Kdz.Ereğli’de istismar davasında karar çıktı: Sanığa 15 yıl 7 ay 17 gün hapis cezası verildi
06 Haziran 2026 Cumartesi
  1. Ekonomi

Kefenin cebi !

 Yayınlanma : 19-12-2025 | 12 : 02 39
 Güncelleme : 19-12-2025 | 12 : 02 39
Haber Görseli
        

Erdoğan geçenlerde asgari ücret konusunda işverenleri uyardı; “Elinizi taşın altına koyun, kefenin cebi yok” dedi.

Bu uyarının “ekonomice”ye çevrilmesi, “kar marjlarından fedakarlık yapın, işçiye verin” şeklinde olabilir.

Asgari ücret görüşmeleri işçisiz başladı. Aslında buna görüşme de denilemez, işçiler olmadığına göre işverenlerin görüşecek, pazarlık yapacak tarafı yok.

Hükümet temsilcisi “taraf” değil, “hakem” masada. Yani şu an masada hakem ile işverenin temsilcileri var.

Buradan bakıldığında Erdoğan’ın işverenleri uyarması daha bir anlamlı hale geliyor…

Peki hiç değilse bu kez işveren kesimi asgari ücret konusunda özverili davranabilir mi, böyle bir olasılık var mı ?

Bu soruyu yanıtlamadan önce “özveri” teriminin toplu pazarlıktaki (!) yerini tespit etmek gerekiyor.

İşverenler için özveri terimi, kârlarının küçük bir kısmından fedakarlık yapmaları anlamına geliyor.

Şimdiki uygulamada bu yok, asgari ücret zammı işçi maliyeti olarak genel maliyete ekleniyor, bu şekilde kazançlardaki “makul” kar marjı  korunarak ürünün fiyatı belirleniyor.

Bu durumda işçi ücretlerinin artması sonuçta enflasyonu tetiklemiş oluyor.

İşverenler kâr marjlarında diyelim ki bir-iki puanlık bir özveride bulunsa bu sorun çözülmüş olur, ama bulunmuyorlar, kefenin cebi olmadığı halde bildiklerini okuyorlar !..

Bakalım, Erdoğan’ın uyarısına rağmen rutin uygulama değişecek mi ?

Yeni Ufuk


Haber : 

ETİKETLER : Yazdır

  • Kefen
  • Erdoğan
  • asgari
  • ücret
  • işveren
  • işçi

  Yorumlar

Yorumlar, editörlerimiz tarafından onaylandıktan sonra yayınlanır. Kanunlara aykırı, konuyla ilgisi olmayan, küfür içeren yorumlar onaylanmamaktadır.

 Yorumlar ( 0 )

Henüz bir yorum yapılmamış
Büyüme-küçülme sarmalı
Büyüme-küçülme sarmalı !
Emekli zamları seçim testi
Emekli zamları seçim testi !
Ek zam olur mu
Ek zam olur mu ?
Enflasyon hedefi yine şaştı
Enflasyon hedefi yine şaştı !
Petrol yukarı altın aşağı
Petrol yukarı altın aşağı !

 Haber Yorumları


  • Erhan dağhan
    Bukuryeler çokkonturolsüz gidiyorlar denetleme yok polis bunlara nefes aldırmamalı ehliyetlerinesüresis el koymalı yoksa bunların önüne geçe... DEVAMI
  • N..
    Kardeşim eline yüreğine sağlık. Boş tenekeden boş ses çıkar. Şuan yönetimde büyük bir çatlak var yakında kokusu çıkar. Kibir ve iş b... DEVAMI
  • Bandırmalı
    Tanısan ne yazar, tanımasan ne yazar, eskiden zurnanın son deliği vardı. Şimdikiler ona bile tutunamaz....
  • E.y.
    Rabbim mekanını cennet eylesin,Ailesine sabırlar versin????????
  • H BAKİ YÜKSEL
    ASIL UTANMA ÖZGÜR ÖZEL DE BERABER ÇALIŞTIĞI GENEL BŞK ARKASINDAN HANÇERLEDİ
  • Sajjad
    Telefon ekranını biraz azaltıp namaza ve aileye zaman ayırmak gerçekten daha iyi bir denge kuruyor.
  • Cevdet Özkara
    Hayırlı olsun inşallah güzel olur Ereğli'ye
  • Ercan eken
    Tırların kamyonların gündüz şehir trafiğinde ne işi var dozerle geziyor adamlar ya kardeşim şehir trafiğine gece 12 den önce ağırvası... DEVAMI
  • TC VATANDAŞI
    KA...... VA...... BU İ..... NASIL BİR DÜNYA YAŞADIĞIMIZ ŞU AN AKLA ZARAR OFFFFFFFF
  • Çilek Kentli
    Sonrasında ne olacak peki? Önceden ne güzel Erdemir Spor altyapısı vardı, maçlara giderdik.. Oyak Ereğli'nin ruhu olan birçok şeyi elimizd... DEVAMI
  • Bize Ulaşın
  • Künye
  • Reklam
Yeni Ufuk Gazetesi  - Kdz Ereğli ve Zonguldak bölgesel haberler

© yeniufuk.com.tr

 Künye - iletişim
 

Mobil uygulamayı indirmek için tıklayınız


  Müftü Mahallesi Ateş Ahmet Sokak Cerrahoğlu İşmerkezi Kat:5 no:2
Kdz.Ereğli/Zonguldak
  03723121008
  eregliyeniufuk@gmail.com
 
İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın
Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
Detay