Yeni Ufuk Gazetesi  - Kdz Ereğli ve Zonguldak bölgesel haberler
 
logo
  •  
    •  » TEKNOLOJİ
    •  » MEDYA
    •  » FOTO GALERİ
    •  » VİDEO GALERİ
    •  » TÜM HABERLER
    •  » YAZARLARIMIZ
    •  » ARŞİV ARAMA
    •  » HABER ARA
    •  » SEKTÖR
    •  » KÜNYE
  • ZONGULDAK
  • KDZ.EREĞLİ
  • ALAPLI
  • GÜLÜÇ
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • SPOR
  • POLİTİKA
  • MAGAZİN
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  Son Dakika |  Kaymakam Yılmaz: “Trafik komisyonu konuyu yeniden ele alacak”
  Son Dakika |  Echomar Hastanesi’nde yaşanan tedavi süreci mercek altında
  Son Dakika |  Kdz.Ereğli Özel Anadolu Hastanesi’nin Gemi Adamı Sağlık Raporu düzenleme yetkisi iptal edildi
  Son Dakika |  Kaymakam Fatih Yılmaz el attı. Kıyıcak'ta sorun çözüldü.
  Son Dakika |  Zonguldak’a atanan ve görev yeri değişen hakim ve savcılar belirlendi
  Son Dakika |  Son Dakika… MHP Zonguldak İl Başkanı görevden alındı
  Son Dakika |  TTK’da kura çekimi sonuçlandı. İşte tam liste..
  Son Dakika |  Ercan Kolçak'ın kız arkadaşı tutuklandı
  Son Dakika |  Tapu Personeli asılsız yorumlar hakkında suç duyurusunda bulundu
  Son Dakika |  Akçakoca Belediye Başkanı gözaltına alındı
25 Haziran 2026 Perşembe
  1. Gündem

Kocaeli'den 'ormanı koru, geleceği kurtar' farkındalığı

 Yayınlanma : 25-06-2026 | 14 : 05 01
 Güncelleme : 25-06-2026 | 14 : 05 01
Haber Görseli
        

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve Kocaeli Gönüllüleri, yaz mevsimiyle birlikte artan orman yangını riskine dikkat çekmek amacıyla İzmit Kent Ormanı'nda çevre temizliği etkinliği düzenledi. "Yanmadan Tedbir Al" sloganıyla gerçekleştirilen etkinlikte, yangına neden olabilecek cam ve pet şişeler doğadan toplanırken, vatandaşlara da ormanları koruma çağrısı yapıldı.

KOCAELİ (İGFA) - Türkiye'nin her yaz karşı karşıya kaldığı orman yangınlarına karşı farkındalık oluşturmak amacıyla Kocaeli Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde anlamlı bir etkinlik gerçekleştirildi. Kocaeli Gönüllüleri'nin yoğun katılımıyla İzmit Kent Ormanı'nda düzenlenen çevre temizliği etkinliğinde, yangın riskini artıran atıklar tek tek toplandı. Cam şişeler, plastik atıklar ve doğaya bırakılan çöpler temizlenirken, etkinlik boyunca vatandaşlara orman yangınlarının önlenmesinde bireysel sorumluluğun önemi anlatıldı.

"ORMAN YANGINLARININ YÜZDE 95'İ İNSAN KAYNAKLI"

Etkinlikte konuşan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Sivil Toplum Kuruluşları ile İlişkiler Dairesi Başkanı Sabahattin Yamak, orman yangınlarının büyük bölümünün insan kaynaklı olduğuna dikkat çekerek toplumsal duyarlılık çağrısında bulundu. Yamak, Kocaeli Gönüllüsü hareketinin kent için sorumluluk alan vatandaşlardan oluştuğunu belirterek şöyle konuştu: "Her yaz başında ve yaz boyunca ülkemizin en önemli sorunlarından biri olan orman yangınlarını hatırlatmak ve farkındalık oluşturmak için sahada oluyoruz. Çünkü orman yangınlarının yüzde 95'i insan eliyle çıkıyor. Bugün burada özellikle mercek etkisi oluşturarak yangına neden olabilecek materyalleri topluyoruz. Amacımız sadece temizlik yapmak değil, insanlarımızın bu konuda daha bilinçli hareket etmesini sağlamak."

Yangınların yalnızca ağaçları değil, yaşamın tamamını tehdit ettiğini vurgulayan Yamak, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ormanlarımız yandığında sadece doğa zarar görmüyor. İnsanlarımızı, canlıları ve yılların emeğini kaybediyoruz. Ağaçları yeniden dikebiliriz ama kaybettiğimiz canları geri getiremeyiz. Bu nedenle hepimizin doğaya karşı sorumluluk bilinciyle hareket etmesi gerekiyor. Çocuklarımıza bırakacağımız en değerli miras yeşil ve yaşanabilir bir dünya olacaktır." Yamak, etkinliğe oğlu ile birlikte katılarak sahada bizzat çöp topladı. Baba-oğul özellikle yangın riski oluşturan cam şişe ve benzeri yanıcı atıkların temizlenmesine aktif olarak katılarak çevre temizliğine destek verdi.

GÖNÜLLÜLERDEN GELECEĞE SAHİP ÇIKAN ÖRNEK DAVRANIŞ

Etkinliğe çocuklarıyla birlikte katılan Kocaeli Gönüllüsü Serdar Şimşek, çevre bilincinin gelecek nesillere aktarılması gerektiğini belirtti. Yaklaşık iki yıldır Kocaeli Gönüllüsü projelerinde yer aldığını ifade eden Şimşek, şunları söyledi: "Bugün çocuklarımla birlikte buradayım. Onların da bu bilinçle büyümesini, yaşadıkları kente sahip çıkmasını istiyorum. Çocuklarımıza daha temiz, daha güvenli ve daha yaşanabilir bir şehir bırakmak zorundayız. Bu tür etkinlikler sadece bugünü değil, geleceği de koruyor."

Toplanan atıkların, yangınların en önemli nedenlerinden birini gözler önüne serdiğini ifade eden Şimşek, vatandaşlara da önemli uyarılarda bulundu: "Burada gördüğümüz manzara bize yangınların neden çıktığını açıkça gösteriyor. Cam şişeler, plastik atıklar ve gelişi güzel bırakılan çöpler büyük risk oluşturuyor. Vatandaşlarımızdan ricamız doğaya hiçbir atık bırakmamalarıdır. Küçük görünen ihmaller, telafisi mümkün olmayan sonuçlara yol açabiliyor."


Haber : İGFA

ETİKETLER : Yazdır

      Yorumlar

    Yorumlar, editörlerimiz tarafından onaylandıktan sonra yayınlanır. Kanunlara aykırı, konuyla ilgisi olmayan, küfür içeren yorumlar onaylanmamaktadır.

     Yorumlar ( 0 )

    Henüz bir yorum yapılmamış
    Kocaeli UKOMEde ulaşım için kritik kararlar alındı
    Kocaeli UKOME'de ulaşım için kritik kararlar alındı
    Bursada Karagöz Halk Danslarından muhteşem final
    Bursa'da Karagöz Halk Dansları'ndan muhteşem final
    Her ekran kullanan çocuk bağımlı değildir
    Her ekran kullanan çocuk bağımlı değildir
    Bursanın yerli elektrikli kamyoneti Nilüferden dünyaya açılıyor
    Bursa'nın yerli elektrikli kamyoneti Nilüfer'den dünyaya açılıyor
    Tırmanma Şampiyonası Kartepede sürüyor
    Tırmanma Şampiyonası Kartepe'de sürüyor

     Haber Yorumları


    • Baba
      Sonunda biri çıktı araştırılsın
    • Sebahattin ozarslan
      Kamuoyuna duyurulur okullarda toplum yararına çalışanları acilen araştırılsın fazlaliklari. Eksik okullara dağıtılan örnek. Gazi ilkokulu... DEVAMI
    • Sebahattin ozarslan
      Biz emekliler 25 milyar maaşının var kiralar 30 milyar ulaşım su çok pahalı. Elmatwpe pazar yolunda dinlenme oturaklari çok eksik. Bakimsiz.... DEVAMI
    • Erhan dağhan
      Bence ertuğrul sağlam olsun güzel işler yapacağından eminim
    • Arslan
      Haber inşallah doğrudur, bu mahalle insanı çok sıkıntı çekti, mahalle şuan yaşanmaz halde
    • Sebahattin ozarslan
      Mhp. Camiamıza hayırlı olsun kez ereğlisi sandık ortalaması. 78 iken 2018 be 19. Ortalama 6. Sorulması lazım değilmi kolay gelsin sayın... DEVAMI
    • H BAKİ YÜKSEL
      CHP GNL BŞK KEMAL KILIÇDAROĞLU HAK HUKUK ADALET CHP
    • Çilek Kentli
      Şu Gümeli'ye de 50 yıldır asfalt bekliyoruz. Bitsin şu hasret artık :/
    • Kdz ereğli
      Satıyorlar ne diye verelim kanı?
    • Serhat
      Gösteriş güzel ya yeni binaların önüne dökmekle ne alakası var onlarca mahalle arası caddeler de sanki mayın patlatılmış gibi duruyor san... DEVAMI
    • Bize Ulaşın
    • Künye
    • Reklam
    Yeni Ufuk Gazetesi  - Kdz Ereğli ve Zonguldak bölgesel haberler

    © yeniufuk.com.tr

     Künye - iletişim
     

    Mobil uygulamayı indirmek için tıklayınız


      Müftü Mahallesi Ateş Ahmet Sokak Cerrahoğlu İşmerkezi Kat:5 no:2
    Kdz.Ereğli/Zonguldak
      03723121008
      eregliyeniufuk@gmail.com
     
    İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın
    Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.
    Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
    Detay