Üretkenler kalmalı !
Suriye’de iç-savaş biteli epey oldu. Orada yeni bir düzen kuruluyor. Şu an gerçi Suriye’nin başında geçici bir yönetim var, henüz demokratik süreç başlamadı; ama yine de savaşın yıkıcı etkisinden uzak şu an Suriye…
Türkiye’ye savaş sırasında sığınan Suriye’lilerin bir kısmı vatanlarına döndü, ama çoğunluğu hâlâ Türkiye’de.
Bazı milliyetçi çevreler Türkiye’ye entegre olmuş Suriye’lilerin vatanlarına dönmesini istiyorlar.
Bu fikre ancak koşullu evet denilebilir. Koşul, üretime katkıdır. Bu anlamda da Türkiye’ye entegre olmuş, üretime fiilen katılan Suriyelilere gitsinler demek gerçekçi bir yaklaşım olmaz. Sonuçta soyu ne olursa olsun emekçi emekçidir ! Üretime katılıp ülkeye yarar sağlıyorlarsa niçin gitsinler ! Kaldı ki Suriye’li emekçiler iş ayrımı yapmadan ve genelde düşük ücretlerle çalıştırılıyorlar.
Esas karşı çıkılması gereken nokta burasıdır işte ! Emek emekse, emekçiler arasında soy ayrımı yapmak yanlıştır, soy milliyetçiliğidir !
Olaya sosyal bir bakış açısından yaklaşıldığında düşük ücretle ve sosyal güvencesiz şekilde çalıştırılan Suriye’li ve diğer milliyetlerden emekçilere sahip çıkmak görevdir.
Özetle üretime fiilen katılan ve genelde Türkiye’ye her bakımdan entegre olmuş Suriyeli ve diğer soylardan emekçiler kalmalıdır.
Üretim dışında kalanların ve, çeşitli olaylara karışanların Türkiye’de kalmaları zaten sözkonusu olmamalıdır.
Yeni Ufuk
Haber :