Yeni Ufuk Gazetesi  - Kdz Ereğli ve Zonguldak bölgesel haberler
 
logo
  •  
    •  » TEKNOLOJİ
    •  » MEDYA
    •  » FOTO GALERİ
    •  » VİDEO GALERİ
    •  » TÜM HABERLER
    •  » YAZARLARIMIZ
    •  » ARŞİV ARAMA
    •  » HABER ARA
    •  » SEKTÖR
    •  » KÜNYE
  • ZONGULDAK
  • KDZ.EREĞLİ
  • ALAPLI
  • GÜLÜÇ
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • SPOR
  • POLİTİKA
  • MAGAZİN
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  Kdz. Ereğli’de silah kaçakcılığı operasyonu: Üç şüpheli adliyeye çıkarıldı
  Futbolda bahis operasyonu derinleşiyor! 17 ilde 35 gözaltı!
  CHP Zonguldak’ta İktidarı İstifaya Davet Etti
  Özgür Özel Zonguldak’ta, Mansur Yavaş’a soruşturma iznine sert tepki gösterdi
  Kdz. Ereğli’de Yağışla Birlikte Trafik Kazası: Şans Eseri Yaralanan Olmadı
  Film Gibi Uyuşturucu Operasyonu! Zonguldaklı Esnaf Tutuklandı
  Emekli polis kahvehanede dehşet saçtı: 2 ölü, 2 yaralı
  Zonguldaklı iki hakem listede
  İşletmeci’den itiraf: “Kiranın 22 bin TL’si TTK’ya, gerisi Derya Akbıyık’a veriliyordu”
  Zonguldakspor șike yüzünden küme mi düştü?
23 Aralık 2025 Salı
  1. Gündem

Türkiye araç parkının 4'te biri 21 yaş veya üzerinde

 Yayınlanma : 24-06-2024 | 11 : 30 02
 Güncelleme : 24-06-2024 | 11 : 30 02
Türkiye araç parkının 4'te biri 21 yaş veya üzerinde
        

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS), sektörde bir ilk olarak satış sonrası yenileme pazarı için özel bir çalışma gerçekleştirdi. Frost & Sullivan'ın, OSS Derneği için hazırladığı Türkiye Otomotiv Satış Sonrası Yenileme Pazarının Stratejik Analizi, binek araç ve hafif ticari araç kapsamında sektörü mercek altına aldı.İSTANBUL (İGFA) - Türkiye otomotiv sektörü, 1950'li yıllarda başladığı yolculuğunda büyük bir mesafeyi geride bıraktı. Türkiye'nin başta Avrupa olmak üzere geniş bir coğrafyanın merkezinde olmasının desteğiyle hızlı bir büyüme sağlayan yerli otomotiv sanayi, çalışanların kusursuz üretim yeteneğiyle kısa sürede Türkiye'yi dünyanın önde gelen üretim merkezlerinden biri haline getirdi. Ana sanayinin tamamlayıcısı olan satış sonrası sektörü de bu süreçte büyük bir ivmeyle büyümeye devam etti. PAZARI ETKİLEYEN MEGA TRENDLER BELİRLENDİ Dünyanın en büyük otomotiv markalarına birinci sınıf üretim yapma gücüne sahip satış sonrası sektörünün, sektörel bilgi eksikliği sebebiyle büyüklüğü tam olarak belirlenemiyor. Bu sorunu ortadan kaldırmak için harekete geçen Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS), sektörde bir ilk olarak satış sonrası yenileme pazarı için özel bir çalışma için kolları sıvadı. Pazar araştırma ve analizi konusunda dünyanın en büyük firmalarından Frost & Sullivan'ın OSS Derneği'nin talebiyle özel olarak hazırladığı Türkiye Otomotiv Satış Sonrası Yenileme Pazarının Stratejik Analizi, binek araç ve hafif ticari araç kapsımanda sektörü mercek altına aldı. Küresel trendler ve zorluklardan etkilenen Türkiye satış sonrası yenileme pazarının kapsamlı bir görünümünü ortaya koyan rapor, mevcut pazar büyüklüğünden büyüme tahminlerine, pazar dinamikleri ve eğilimlerinden pazarı etkileyen mega trendlere kadar pek çok konuyu masaya yatırıyor. Rapor sayesinde satış sonrası yenileme pazarının büyüklüğü ilk defa ölçülmüş oldu.

TÜRKİYE'NİN ARAÇ PARKININ YÜZDE 53'Ü BİNEK ARAÇ

Türkiye Otomotiv Satış Sonrası Yenileme Pazarının Stratejik Analizi'ne göre, araçları daha uzun süre tutma eğilimi, parktaki hafif taşıtlarda artış, finansal dalgalanma ve fiyat enflasyonu, özel nitelikli işgücünde düşük elde tutma oranı, kentten kırsala araç göçü ve iş çeşitlendirme (e-ticaret, elektrifikasyon ve düzenli bakım) gibi konuların Türkiye satış sonrası yenileme pazarını etkileyen başlıca trendleri olarak öne çıkıyor. Türkiye araç parkının, 2018 yılında 4,24 milyon hafif ticari araç, 12,4 milyon da binek araçtan oluştuğunu belirleyen raporda, 2024 yılı itibarıyla bu rakamların 5,13 milyon hafif ticari araç ve 15,53 milyon binek araç olacak şekilde yükseldiği belirtiliyor. Ağır ticari araçlar dahil toplam parkı ise 2023 sonu itibarıyla 28 milyon 740 bin 492 adedi buluyor. Bunun yüzde 53'ü binek, yüzde 15,6'sı pikap/kamyonet, yüzde 17,7'si motosiklet, yüzde 7,6'sı traktör, yüzde 3,3'ü kamyon, yüzde 1,7'si minibüs, yüzde 0,7'si otobüs, yüzde 0,3'ü de özel amaçlı araçlar. Binek araç parkının yüzde 15'i Renault, yüzde 10'u Fiat ve yüzde 10'u da Volkswagen markalarından oluşuyor. Hafif ticari araç tarafındaysa parkın yüzde 31'i Ford, yüzde 28'i Fiat ve yüzde 7'si de Renault modelleri olarak öne çıkıyor. Rapor, araç parkının ortalama yaşını da ortaya koydu. Buna göre parkın yüzde 24'ü 21 yaş ve üzeri, yüzde 22'si 0-5 yaş, yüzde 22'si 6-10 yaş, yüzde 19'u 11-15 yaş ve yüzde 13'ü de 16-20 yaş aracı araçlardan oluşuyor. 2020 yılında binek araçların ortalama yaşı 13,2, hafif ticari araçların ise 12,3 olarak kayda geçerken ağır ticariler dahil ortalama yaş 13 olarak belirlenmiş. 2023 sonu itibarıyla ise bu ortalamalar binek araçta 14,1, hafif ticari araçta 13,6 ve ağır ticari dahil toplam araç parkında ise 14'e yükselmiş durumda.

BİNEK ARAÇLAR YILDA ORTALAMA 18 BİN 655 KİLOMETRE YAPIYOR

Türkiye araç parkının 2023 sonuna göre yüzde 31,7'si Marmara Bölgesi'nde yer alıyor. Diğer bölgeler ise sırasıyla şöyle: İç Anadolu yüzde 18,4, Ege yüzde 17,1, Akdeniz yüzde 15,7, Karadeniz yüzde 8,8, Güneydoğu Anadolu yüzde 5,2 ve Doğu Anadolu yüzde 3,1. Türkiye Otomotiv Satış Sonrası Yenileme Pazarının Stratejik Analizi, araç başına katedilen ortalama kilometreleri de ortaya çıkardı. 2024 itibarıyla binek araç başına yapılan yıllık kilometre 18 bin 665 olarak dikkat çekerken hafif ticari araçlarda bu mesafe 13 bin 438 olarak belirlendi.

Rapor ile OSS Derneği, Türkiye'de ilk kez satış sonrası yenileme pazarının büyüklüğünü ortaya koymuş oldu. Buna göre satış sonrası yenileme pazarının binek araç ve hafif ticari araç kapsamında 2023 yılı geliri, 6,466 milyar dolar olarak belirlendi. Ağır ticari araç grubu da eklendiğinde 2023 yılı sonu itibarıyla satış sonrası yenileme pazarının geliri 8,85 milyar dolara ulaşıyor. Raporda, Covid öncesi yıllarda azalan satışların, ikinci el araç bakım ve servis hizmetlerine olan ihtiyacın artmasına ve ortalama yaşın 14'ün üzerine çıkmasına neden olduğu belirtiliyor. Rapora göre 2023 yılında lastik satışından 1,59 milyar dolar, aküden 373,4 milyon dolar, yağ değişiminden 602 milyon dolar, frenden 535 milyon dolar, çarpışma elemanlarından 555 milyon dolar, şanzımandan 255 milyon dolar, filtrelerden 261 milyon dolar, soğutma sisteminden 120 milyon dolar ve aydınlatma ürünlerinden de 178 milyon dolarlık gelir elde edildi. Bu da satış sonrası yenileme pazarı cirosunun yaklaşık yüzde 25'inin lastik satışından elde edildiğini ortaya koyuyor. Bu rakamların 2028 yılında lastik satışında 2,03 milyar dolara, aküde 465 milyon dolara, yağ değişiminde 746 milyon dolara, frende 660 milyon dolara, çarpışma elemanlarında 620 milyon dolara, şanzımanda 286 milyon dolara, filtrelerde 318 milyon dolara, soğutma sisteminde 135 milyon dolara ve aydınlatma ürünlerinde de 206 milyon dolara ulaşması bekleniyor. Böylece 2028 yılında binek ve hafif ticari araç grubunda satış sonrası yenileme pazarının 7,8 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması öngörülüyor.

20 YENİ BAYİ ZORUNLULUĞU İLE SERVİS SAYISI ARTACAK

Türkiye Otomotiv Satış Sonrası Yenileme Pazarının Stratejik Analizi'ne göre 2023 yılında 1510 adedi yetkili servis, 25 bin adedi bağımsız servis, 1480 adedi franchise ve zincir hizmetler, 12 bin 210 adedi de yetkili hasar onarım merkezleri olmak üzere toplam 40 bin 200 servis bulunuyor. 2028 yılı için beklenti ise toplam servis sayısında 44 bin 390 adede ulaşılması. Raporda, servis sayısının azalması beklenirken Asyalı elektrikli araç markalarına getirilen 20 yeni bayi zorunluğunun sayı olarak artışı teşvik edeceği belirtiliyor. Türkiye Otomotiv Satış Sonrası Yenileme Pazarının Stratejik Analizi aynı zamanda araç kullanıcılarının servis alışkanlıklarını da ortaya çıkardı. 0-3 yaş arası aracı olan kullanıcıların yüzde 97'sinin yetkili servisleri tercih ettiği belirlenirken bu oranın 3-5 yaşta yüzde 45'e 6-10 yaşta ise yüzde 5'e kadar gerilediği, 10 yaştan büyük araçların tamamımın servis ihtiyacını bağımsız garaj ve atölyelerde giderdiği ortaya çıktı.

Raporla ilgili değerlendirmelerde bulunan OSS Derneği Başkanı Ali Özçete, "Türkiye'nin önde gelen sektörlerinden biri olan, aynı zamanda ihracatta yadsınamaz bir paya sahip otomotiv satış sonrası sektörünün, bugüne kadar yurt içi pazar büyüklüğünün ve pazardaki ürünlerin grup kırılımlarının resmi verilere dayandırılamıyor olması sektörümüzün en büyük eksikliği idi. OSS Derneği olarak nihai sonucuna ulaştırdığımız bu pazar büyüklüğü analizi sayesinde gerek yerli yatırımcıların sektörel kararlarına gerçek verilere dayanarak yön verebilmesini, gerekse de ülkemize yatırım yapmayı planlayan yabancı yatırımcının Türkiye pazarının gerçek potansiyeline vakıf olmasını ve bir anlamda yatırım için motive olmasını sağlamayı hedefledik. Bu hedeflerle OSS Derneği olarak, Türkiye'de ilk defa satış sonrası pazar büyüklüğünün ölçülmesinde öncülük yapmaktan büyük gurur ve kıvanç duyuyoruz. Bugüne kadar tüm paydaşlarımız yurt içi sektör büyüklüğü için, elindeki bireysel verilerle ortalama bir değer hesaplamakta idi. Bugünden itibaren OSS Derneği'nin önderliği ve veri desteğiyle nihai sonuca ulaştırdığımız sektörel analiz sayesinde ülkemizi ulusal ve uluslararası platformda resmi verilerle dayandırarak tanıtma fırsatını tüm sektör paydaşlarımıza armağan ederken, ülkemiz ve otomotiv satış sonrası üretim ve dağıtım sektörü için hayırlı olmasını diliyoruz" dedi.


Haber : İGFA

ETİKETLER : Yazdır

      Yorumlar
    Yorumlar, editörlerimiz tarafından onaylandıktan sonra yayınlanır. Kanunlara aykırı, konuyla ilgisi olmayan, küfür içeren yorumlar onaylanmamaktadır.

     Yorumlar ( 0 )

    Henüz bir yorum yapılmamış
    Anadolunun kadim gelenekleri Bursa İnegölde yaşatılıyor
    Anadolu'nun kadim gelenekleri Bursa İnegöl'de yaşatılıyor
    Kocaelide torf üretimi ile 50 milyon lira tasarruf sağlanıyor
    Kocaeli'de torf üretimi ile 50 milyon lira tasarruf sağlanıyor
    Geleceğin satranç şampiyonları Maltepede yarıştı
    Geleceğin satranç şampiyonları Maltepe'de yarıştı
    Kayseri Talastan 30 prestijli villa
    Kayseri Talas'tan 30 prestijli villa
    Mersin Mezitliye altyapı güçlendirme hamlesi
    Mersin Mezitli'ye altyapı güçlendirme hamlesi

    Çok Okunanlar


    • BUGÜN
    • BU HAFTA
    • BU AY
    • Yurt geneli bugün parçalı bulutlu
      Yurt geneli bugün parçalı bulutlu
    • 7 ilde 7 suç örgütüne büyük darbe Hesaplarda 251 milyon TLlik hareket
      7 ilde 7 suç örgütüne büyük darbe! Hesaplarda ..
    • Kayseri Melikgazi den Tayyare Fabrikası söyleşisi
      Kayseri Melikgazi'den Tayyare Fabrikası söyleşisi
    • TBMM Libya tezkeresini onayladı... TSKnın Libya görevi 24 ay uzatıldı
      TBMM Libya tezkeresini onayladı... TSK'nın Libya görevi 24 ..
    • Altın Sanat Ödülleri ne DJ Eva başak damgası
      Altın Sanat Ödülleri'ne DJ Eva başak damgası
    • Kardemirde flaş değişim: Erdemirin eski genel müdürü Niyazi Aşkın Peker göreve getirildi
      Kardemir’de flaş değişim: Erdemir’in eski genel müdürü Niyazi ..
    • Kdz. Ereğli ilçe Millî Eğitim yöneticilerinden Gazi İlkokuluna ziyaret
      Kdz. Ereğli ilçe Millî Eğitim yöneticilerinden Gazi İlkokulu’na ..
    • Halk borç sarmalında
      Halk borç sarmalında !
    • Milli gelir büyüyor ama..
      Milli gelir büyüyor ama..
    • Su uyur, FETO uyumaz
      Su uyur, FETO uyumaz !
    • Futbolda bahis operasyonu derinleşiyor 17  ilde 35 gözaltı
      Futbolda bahis operasyonu derinleşiyor! 17 ilde 35 ..
    • Kdz. Ereğlide silah kaçakcılığı operasyonu: Üç şüpheli adliyeye çıkarıldı
      Kdz. Ereğli’de silah kaçakcılığı operasyonu: Üç şüpheli adliyeye ..
    • Zonguldakın Vergi Yüzsüzleri Listesi Açıklandı
      Zonguldak’ın Vergi Yüzsüzleri Listesi Açıklandı
    • Kayalıklardan düşen muhtar ağır yaralandı
      Kayalıklardan düşen muhtar ağır yaralandı
    • Kdz. Ereğlinin sevilen başkanı Emre Karaarslan ilk maçında 3 puanı getirdi
      Kdz. Ereğli’nin sevilen başkanı Emre Karaarslan ilk maçında ..

    Haber Yorumları


    • Alpay Lök mak y müh
      Buna "TIR park freni bosalması" diyoruz. TIR park edilmeden önce iki işlem yapılmalı: 1) Çekici el freni cekildikten sonrs "test&... DEVAMI
    • cemal
      Elektrik doğalgaz fatura sorumlusu Zonguldaka zerre faydası olmayan milletvekili seçimlerinde kaç ilçe kaç köy dolaştığı bile belli olmayan... DEVAMI
    • Şenol Durhan
      Kıymetli çalışmalarınız için teşekkürler , başarılar hocam. Şenol DURHAN ÖĞBERLER KÖYÜ
    • vatandaş
      suçu olan çeksin cezasını zırt pırt af çıkar mı?... çıkarsa da önüne gelen suç işler. 15 yaş üzeri fırlama tiplerin işlediği suçl... DEVAMI
    • adalı
      kuruttular anadoluyu,bozkıra çevirdiler...kültürel,dini zenginligi bitirdiler..bu günlere geldik faşist zihniyetler sayesin de.
    • ereglili
      ol tabi f paraları bunlar hadiiii batan geminin malalrı
    • Vatansever
      Madem serbest bırakacaksınız niye yakalıyorsunuz devletin polisini boşu boşuna meşgul ediyorsunuz her türlü uyuşturucu var silah var buna ra... DEVAMI
    • Sebahattin ozarslan
      Öyle bir partimi varmis yoksa bedavacilar
    • Erdemirli
      İşçinin hakkını bu kadar yiyipte bu kadar az kar edilirmi hiç
    • Cingen sevmeyen
      Cingenler yine sahnede
    • Bize Ulaşın
    • Künye
    • Reklam
    Yeni Ufuk Gazetesi  - Kdz Ereğli ve Zonguldak bölgesel haberler

    © yeniufuk.com.tr

     Künye - iletişim
     

    Mobil uygulamayı indirmek için tıklayınız


      Müftü Mahallesi Ateş Ahmet Sokak Cerrahoğlu İşmerkezi Kat:5 no:2
    Kdz.Ereğli/Zonguldak
      03723121008
      eregliyeniufuk@gmail.com
     
    İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın
    Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.
    Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
    Detay