Yeni Ufuk Gazetesi  - Kdz Ereğli ve Zonguldak bölgesel haberler
 
logo
  •  
    •  » TEKNOLOJİ
    •  » MEDYA
    •  » FOTO GALERİ
    •  » VİDEO GALERİ
    •  » TÜM HABERLER
    •  » YAZARLARIMIZ
    •  » ARŞİV ARAMA
    •  » HABER ARA
    •  » SEKTÖR
    •  » KÜNYE
  • ZONGULDAK
  • KDZ.EREĞLİ
  • ALAPLI
  • GÜLÜÇ
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • SPOR
  • POLİTİKA
  • MAGAZİN
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  Kdz. Ereğli’de silah kaçakcılığı operasyonu: Üç şüpheli adliyeye çıkarıldı
  Futbolda bahis operasyonu derinleşiyor! 17 ilde 35 gözaltı!
  CHP Zonguldak’ta İktidarı İstifaya Davet Etti
  Özgür Özel Zonguldak’ta, Mansur Yavaş’a soruşturma iznine sert tepki gösterdi
  Kdz. Ereğli’de Yağışla Birlikte Trafik Kazası: Şans Eseri Yaralanan Olmadı
  Film Gibi Uyuşturucu Operasyonu! Zonguldaklı Esnaf Tutuklandı
  Emekli polis kahvehanede dehşet saçtı: 2 ölü, 2 yaralı
  Zonguldaklı iki hakem listede
  İşletmeci’den itiraf: “Kiranın 22 bin TL’si TTK’ya, gerisi Derya Akbıyık’a veriliyordu”
  Zonguldakspor șike yüzünden küme mi düştü?
15 Aralık 2025 Pazartesi
  1. Gündem

Tüketiciler, sürdürülebilir ürünler için %9,7 oranında daha fazla ödeme yapmaya istekli

 Yayınlanma : 15-10-2024 | 13 : 10 02
 Güncelleme : 15-10-2024 | 13 : 10 02
Tüketiciler, sürdürülebilir ürünler için %9,7 oranında daha fazla ödeme yapmaya istekli
        

PwC'nin gerçekleştirdiği Küresel Tüketicinin Sesi Araştırmasına göre, tüketicilerin yaklaşık üçte biri enflasyonu yaşadıkları yer için bir numaralı risk olarak belirtirken, %62'si en önemli harcama artışının gıda alışverişinde olmasını bekliyor.       Hayat pahalılığı baskısı sürerken, tüketiciler sürdürülebilir şekilde üretilen veya tedarik edilen ürünler için ortalama %9,7 daha fazla harcama yapmaya istekli olduklarını belirtiyor.       Dijital deneyim önemini koruyor: Tüketicilerin %46'sı verilerinin korunması endişesine rağmen doğrudan sosyal medya üzerinden ürün satın alıyor; bu oran 2019'da %21 seviyesindeydi.

İSTANBUL (İGFA) - PwC'nin gerçekleştirdiği Küresel Tüketicinin Sesi Araştırmasına göre, hayat pahalılığı baskısı sürerken, tüketiciler sürdürülebilir şekilde üretilen veya tedarik edilen ürünler için ortalama %9,7 oranında daha fazla harcama yapmaya istekli olduklarını belirtiyor.

Dünya genelinde 31 ülke ve bölgede 20 binden fazla tüketicinin görüşleri alınarak hazırlanan araştırma, markaların, kendilerine yönelik tüketici güvenini yükseltmek için altı konuda adım atması gerektiğini vurguluyor.

Araştırma, tüketicilerin yüzde 85'inin, iklim değişikliğinin yıkıcı etkilerini günlük yaşamlarında doğrudan deneyimlediklerini ve sürdürülebilirlik odaklı uygulamaları içeren tüketime öncelik verdiklerini ortaya koyuyor.

Bununla birlikte, tüketiciler sürdürülebilirliğe odaklanırken, aynı zamanda hayat pahalılığı baskılarından da olumsuz etkileniyorlar. Tüketicilerin yaklaşık üçte biri (%31) önümüzdeki yıl tüketim alışkanlıklarına yönelik en büyük risk olarak enflasyonu gösterirken, %62'si enflasyonun temel tüketim ürünlerinin fiyatlarını yükseltmesi nedeniyle, market alışverişlerinin önümüzdeki altı ay içinde harcamalarındaki en önemli artış kalemini oluşturacağını belirtiyor.

PwC Türkiye Şirket Ortağı ve Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektörü Lideri Cihan Harman, araştırmayla ilgili olarak şunları söyledi:

"PwC Küresel Tüketicinin Sesi Araştırması, tüketici güvenini belirleyen tercihleri inceleyen en kapsamlı araştırmalardan biri. Şirketler, önceki dönemlerde, değişen tüketici tercihlerine yön verme, küresel enflasyonla artan fiyatları dengeleme, iklim değişikliğine yönelik tehditlerle mücadele etme ve yapay zekâ gibi zorlukları neredeyse aynı anda ele almak zorunda kaldı. Tedarik zincirini iyileştirme ve daha sürdürülebilir hale getirme, tüketici etkileşimi, alışveriş tercihlerindeki değişim gibi konularda atılacak adımlar, markaların yakın gelecekteki başarısını doğrudan etkileyecektir. Yine, markaların tüketiciyle iletişimlerinde çevre, sağlıklı ürün, sosyal medya, fiyat artışları ve yapay zekâ gibi konularda daha etkin olması gerektiğini görüyoruz. En dikkat çekici sonuçlardan biri de, sürdürülebilir bir şekilde üretilen ürünleri tercih eden katılımcıların bunun için %9,7 daha fazla ödeme yapmayı kabul edilebilir bulmaları." 

TÜKETİCİLERİN %85'İ İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNİN YIKICI ETKİLERİNİ GÜNLÜK YAŞAMLARINDA DENEYİMLEDİKLERİNİ BİLDİRİYORLAR

Araştırmaya katılanların yüzde 85'i, iklim değişikliğinin yıkıcı etkilerini günlük yaşamlarında doğrudan deneyimlediklerini belirtiyor. Yüzde 46'sı ise çevre üzerindeki kişisel etkilerini azaltmak amacıyla daha sürdürülebilir ürünleri tercih ettiklerini ifade ediyor. Tüketicilerin benimsediği kişisel tutumlar arasında genel tüketimlerini azaltmak amacıyla daha dikkatli alışveriş yapmak (%43) veya elektrikli bir araç satın almak -ya da bunu planlamak- (%24) bulunuyor.

Tüketicilerin %80'i sürdürülebilir şekilde üretilmiş ya da tedarik edilmiş ürünler için daha fazla ödeme yapmaya hazır olduklarını belirtiyor. Bazı tüketiciler yerel, geri dönüştürülmüş veya çevre dostu malzemelerden yapılmış, daha düşük karbon ayak izine sahip bir tedarik zincirinde üretilmiş olma gibi belirli çevresel kriterleri karşılayan ürünler için ortalama %9,7 daha fazla ödemeye istekli. Ancak bu, enflasyon, makroekonomik dalgalanma ve yaşam maliyeti endişeleri gibi faktörler nedeniyle gerçek harcama olarak yansımayabilir.

Tüketiciler, üreticilerin sürdürülebilirlik uygulamalarını üretim yöntemleri ve geri dönüşüm (%40), çevre dostu paketleme (%38), doğa ve suyun korunması üzerinde olumlu etki yaratma (%34) gibi somut ölçütler üzerinden değerlendiriyor. Tüketiciler ayrıca taze meyve ve sebze tüketimini artırırken (%52) kırmızı et alımını azaltmayı (%22) planlıyor.

TEKNOLOJİ PLATFORMLARINA GÜVENDE ENDİŞE OLSA DA, SOSYAL MEDYA ODAKLI TÜKETİM ARTIYOR

Araştırmaya göre sosyal medyanın marka bilinirliği ve ürün tüketiminde birincil kaynak olarak önemi artmış durumda. Tüketicilerin %46'sı ürünleri doğrudan sosyal medya aracılığıyla temin ettiklerini belirtiyor ve bu oran 2019'daki %21'in oldukça üzerinde. Yüzde 67'lik bir kesim, yeni markaları keşfetmek için sosyal medyayı kullanırken, %70'i de alışveriş öncesinde şirketi değerlendirmek için yorumları araştırıyor. Sosyal medya fenomenleri satışları etkilemeye devam ediyor; katılımcıların %41'i bir ünlünün veya fenomenin satın alma kararlarını etkilediğini belirtiyor.

Bununla birlikte, teknoloji platformları tüketici alışkanlıklarını şekillendirirken aynı zamanda endişelere de yol açıyor. Yüzde 83 gibi büyük çoğunluk kişisel verilerinin korunmasının güvenlerini kazanmak için en önemli faktörlerden biri olduğunu söylerken, yüzde 80'i kişisel bilgilerinin gizli kalacağına dair güvence talep ettiklerini belirtiyor. Öte yandan, yalnızca %52'si verilerinin nasıl depolandığını veya paylaşıldığını anlama konusunda kendini güvende hissediyor.

Araştırma sonuçlarını değerlendiren PwC Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Şirket Ortağı Yiğit Arslan şirketlerin, tüketici güveni oluşturmada yapay zekâ faktörünü de gözardı etmemesi gerektiğine dikkat çekti. Tüketicilerin gözünde yapay zekanın kısmen güvenilir bir teknoloji olduğuna dikkat çeken Arslan şu yorumu yaptı:

"Araştırmanın sonuçları, markaların sosyal medya kullanımı ve tüketici güveninde güçlü bir denge politikası kurmasının gerekliliğini ortaya koyuyor. Araştırma bulgularına göre yapay zekâ konusunda tüketicilerin %80'i bazı endişeler taşıyor. Katılımcıların yarısından biraz fazlası, ürün bilgilerini toplama ve önerilerde bulunma gibi daha basit konular için yapay zekâya güvense de sağlık gibi daha fazla risk oluşturabilecek, daha kişisel hizmetlerde kullanımı konusunda pek istekli değil. Bu durum, şirketlerin operasyonel maliyetlerini azaltma, tüketici endişelerini giderme ve etik standartları koruyacak teknolojilerin entegrasyonunda daha dikkatli davranması gerektiğini ortaya koyuyor."

PwC'nin Küresel Tüketicinin Sesi Araştırması 2024 araştırmasına buradan erişebilirsiniz.


Haber : İGFA

ETİKETLER : Yazdır

      Yorumlar
    Yorumlar, editörlerimiz tarafından onaylandıktan sonra yayınlanır. Kanunlara aykırı, konuyla ilgisi olmayan, küfür içeren yorumlar onaylanmamaktadır.

     Yorumlar ( 0 )

    Henüz bir yorum yapılmamış
    Şehzadeler Belediye Başkanı Gülşah Durbay vefat etti
    Şehzadeler Belediye Başkanı Gülşah Durbay vefat etti
    Manisanın tohumları Sarıçalının merasını yeşertecek
    Manisa'nın tohumları Sarıçalı'nın merasını yeşertecek
    Nilüferli hentbolcular Rizeyi mağlup etti
    Nilüferli hentbolcular Rize'yi mağlup etti
    İki kültür iki usta İzmirde bir sahnede
    İki kültür iki usta İzmir'de bir sahnede
    Gençlerden Sakaryaya tam not
    Gençlerden Sakarya'ya tam not

    Çok Okunanlar


    • BUGÜN
    • BU HAFTA
    • BU AY

    » Henüz BUGÜN Haber Görünmüyor
    • Kdz. Ereğlide silah kaçakcılığı operasyonu: Üç şüpheli adliyeye çıkarıldı
      Kdz. Ereğli’de silah kaçakcılığı operasyonu: Üç şüpheli adliyeye ..
    • Kdz.Ereğlide Silah kaçakçılığı operasyonunda iki polis memurunun da aralarında olduğu 13 kişi gözaltına alındı
      Kdz.Ereğli’de Silah kaçakçılığı operasyonunda iki polis memurunun da ..
    • Bankada usulsüz işlem iddiası: 2 milyon lira müşteriye iade edildi
      Bankada usulsüz işlem iddiası: 2 milyon lira müşteriye ..
    • Milletvekili Bozkurt duyurdu: Aktaş aile sağlığı merkezi için çalışmalar başladı
      Milletvekili Bozkurt duyurdu: Aktaş aile sağlığı merkezi için ..
    • Freni boşalan Tır markete girdi
      Freni boşalan Tır markete girdi!
    • CHP Zonguldakta İktidarı İstifaya Davet Etti
      CHP Zonguldak’ta İktidarı İstifaya Davet Etti
    • Özgür Özel Zonguldakta, Mansur Yavaşa soruşturma iznine sert tepki gösterdi
      Özgür Özel Zonguldak’ta, Mansur Yavaş’a soruşturma iznine sert ..
    • Futbolda bahis operasyonu derinleşiyor 17  ilde 35 gözaltı
      Futbolda bahis operasyonu derinleşiyor! 17 ilde 35 ..
    • Turhan ve Demirci Çifti Yeni Bir Hayata ‘Evet Dediler
      Turhan ve Demirci Çifti Yeni Bir Hayata ‘Evet’ ..
    • Kdz. Ereğli Kaymakamı Fatih Yılmazdan İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne Ziyaret
      Kdz. Ereğli Kaymakamı Fatih Yılmaz’dan İlçe Millî Eğitim ..

    Haber Yorumları


    • Alpay Lök mak y müh
      Buna "TIR park freni bosalması" diyoruz. TIR park edilmeden önce iki işlem yapılmalı: 1) Çekici el freni cekildikten sonrs "test&... DEVAMI
    • cemal
      Elektrik doğalgaz fatura sorumlusu Zonguldaka zerre faydası olmayan milletvekili seçimlerinde kaç ilçe kaç köy dolaştığı bile belli olmayan... DEVAMI
    • Şenol Durhan
      Kıymetli çalışmalarınız için teşekkürler , başarılar hocam. Şenol DURHAN ÖĞBERLER KÖYÜ
    • vatandaş
      suçu olan çeksin cezasını zırt pırt af çıkar mı?... çıkarsa da önüne gelen suç işler. 15 yaş üzeri fırlama tiplerin işlediği suçl... DEVAMI
    • adalı
      kuruttular anadoluyu,bozkıra çevirdiler...kültürel,dini zenginligi bitirdiler..bu günlere geldik faşist zihniyetler sayesin de.
    • ereglili
      ol tabi f paraları bunlar hadiiii batan geminin malalrı
    • Vatansever
      Madem serbest bırakacaksınız niye yakalıyorsunuz devletin polisini boşu boşuna meşgul ediyorsunuz her türlü uyuşturucu var silah var buna ra... DEVAMI
    • Sebahattin ozarslan
      Öyle bir partimi varmis yoksa bedavacilar
    • Erdemirli
      İşçinin hakkını bu kadar yiyipte bu kadar az kar edilirmi hiç
    • Cingen sevmeyen
      Cingenler yine sahnede
    • Bize Ulaşın
    • Künye
    • Reklam
    Yeni Ufuk Gazetesi  - Kdz Ereğli ve Zonguldak bölgesel haberler

    © yeniufuk.com.tr

     Künye - iletişim
     

    Mobil uygulamayı indirmek için tıklayınız


      Müftü Mahallesi Ateş Ahmet Sokak Cerrahoğlu İşmerkezi Kat:5 no:2
    Kdz.Ereğli/Zonguldak
      03723121008
      eregliyeniufuk@gmail.com
     
    İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın
    Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.
    Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
    Detay