Kdz.Ereğli

TRAFİK AKIŞI DEĞİŞİYOR

Karadeniz Ereğli Belediye Meclisi Aralık Ayı toplantılarının beşinci ve son birleşimi gerçekleştirildi. Belediye Başkanı Hüseyin Uysal, İstanbul Teknik Üniversitesi işbirliğiyle hazırlanan Kent İçi Trafik Sirkülasyonu İyileştirme Etüdü ve Toplu Taşıma Hatları Rehabilitasyonu çalışmaları kapsamında hazırlanan raporu tanıttı. Raporda yer alan öneriler, AK Partili ve CHP’li üyelerin eleştiri ve itirazları ile karşılaştı.

Abone Ol

Karadeniz Ereğli Belediye Meclisi’nin 2017 yılının son birleşiminde, gündem maddelerinin görüşülmesinin ardından Kent İçi Trafik Sirkülasyonu İyileştirme Etüdü ve Toplu Taşıma Hatları Rehabilitasyonu çalışmaları kapsamında hazırlanan raporun tanıtımı gerçekleştirildi.

Belediye Başkanı Hüseyin Uysal, tanıtım öncesinde trafik konusunda gelinen noktayı paylaşmak istediğini belirterek, “Bu konuda katkılarınızı bekliyorum. Yazılı olabilir, sözlü olabilir. Gerekirse akşam saatlerinde de bu konuyu uzun uzun konuşabiliriz. Yüzde yüz doğru denilen yerlere evet derseniz, buralarda çalışmalara devam ederiz. Bazıları olmazsa olmaz. Bunları ayıklayıp, çözüme ulaştıralım, geri kalanları halkla paylaşıp herkesin görüşünü alarak devam edebiliriz” diye konuştu.

Ulaşım Hizmetleri Müdür Vekili Levent Tigin Kalyoncu’nun hazırladığı sunuma göre, çalışma, kentin gelişimine paralel olarak artan motorlu taşıt trafiği ve hareketliliğine, belediyenin yeni kent meydanı projesi kapsamında şehir merkezindeki trafik sirkülasyonuna, Devlet hastanesi, şehirlerarası otobüs terminali, Adliye, Vergi Dairesi, Belediye binalarının yerlerinin değişmesi nedeniyle oluşan trafik taleplerine, üniversite kampüslerinin açılmasının planlanıyor olmasına bağlı trafik yüküne, kent meydanı projesi kapsamında özel halk otobüsü an kalkış durak ve depo yerlerinin değişecek olmasına, yeni gelişen yerleşim yerlerinin de bulunması sonucu ortaya çıkan veya çıkacak trafik ve toplu taşıma sorun ve problemlerinin belirlenerek sorunlarının geri dönülmez hale gelemeden çözümü için ulaşım planlaması ve trafik mühendisliği ilkelerine bağlı çözüm önerilerinin geliştirilmesini amaçlıyor.

Bu kapsamda mevcut ve yeni bilgilerin toplanması, mevcut sorun ve yetersizliklerin belirlenmesi, trafik sirkülasyonunun yeni bilgiler ışığında revize edilmesi, acil eylem planı hazırlanması ve toplu taşıma hat rotasyonlarının yeniden düzenlenmesi konuları değerlendiriliyor.

Çalışmalar kapsamında şehir merkezi çevresinde 23 noktada, trafiğin en kalabalık olduğu saatlerde hafta içi Cuma günü sabah ve akşam saatlerde ve cumartesi günü trafik sayımı gerçekleştirildi ve mevcut durum simülasyonu yapıldı. Kavşaklar hem kendi içinde, hem diğer genel itibarıyla değerlendirildi. İlçenin toplu taşıma profili çıkarıldı.

NELER GETİRİYOR?

Sunumun ardından kent içinde kavşak ve yol düzenlemelerine ilişkin simülasyon, sinevizyon eşliğinde gerçekleştirildi. Kesinlik kazanmamış uygulama profiline göre bazı düzenlemeler şöyle:

Buna göre, Kışla Mahallesinde, Çocuk Dünyası’nın bulunduğu noktadan ana yola giriş için ayrı bir yan yol oluşturulacak. Sanayi girişindeki dönüş adasında yığılmaların önüne geçmek için tırların dönüşü için at nalı şeklinde iki dönüş noktası oluşturulacak. Plan aynı zamanda sanayi içindeki kavşak düzenlemelerini de kapsıyor.

Kepez yönünden gelen araçlar için alternatif yol amacıyla Anadolu Lisesi ve TED Koleji önünden geçen yol, ana yola bağlanacak. Devrek Yol Ayrımı’nda şehre giriş şu andaki tali yoldan değil, Özmar yanındaki park alanından yeniden yapılacak bir yan yol üzerinden Uğur Mumcu Caddesi’ne aktarılarak dönüş sağlanacak. Trafiğin bir bölümü bölgedeki petrol istasyonunun yanından tek yön olarak verilerek akıcılık sağlamaya çalışılacak.

Tırların şehir içine girişi ise cumartesi pazarı mevkisinden Açık Çarşı önüne çıkış sağlamak suretiyle gerçekleştirilecek. Açık çarşı önünde, Ömer Halisdemir bulvarında bulunan dönüş adasında geometrik düzenleme yapılacak, yeri bir miktar çarşı yönüne kaydırılacak.

Sahil bulvarı üzerinde orta şeridin daraltılması veya AKM tarafından biraz ilave elde etmek sayesinde yolun genişletilerek rahatlatılmasının sağlanması amaçlanıyor.

Planda trafiğin sağlıklı akışını sağlamak amacıyla bazı noktalarda tek yön uygulamaları da öngörülüyor.

İTİRAZLAR… ELEŞTİRİLER…

Belediye Meclis Üyelerinden Şerif Sertan Ocakcı, Devrek Yol Ayrımı’nda kent merkezine giriş için düşünülen yeni yolun çok daha karmaşık olduğunu ve daha önce de aynı düzenlemeye itiraz ettiklerini söyledi.

Meclis Üyesi Yusuf Kalay, düzenlemelerin nihai olarak istenilen amaca ulaşmaya yeterli olmayacağını belirterek alternatif yollar üretilmesinin önemine dikkat çekti. Kalay ile Belediye Başkanı Hüseyin Uysal arasında viyadüklü çözümler üzerinde kısa süreli bir tartışma yaşandı.

Üyelerden Özkan Özyağcı, tırların şehir içine girerek belediyenin işlettiği limana gitmesinin önüne geçilmesi amacıyla Erdemir Limanı’ndan daha fazla yararlanılmasını önerdi.

Bazı üyeler Kışla Sanayi önünde tır dönüşleri için hazırlanan dönüş noktalarının trafiği daha da karmaşık hale getireceğini ve kazalara sebebiyet verebileceğini savundu. Başkan Uysal bu eleştiriye “Göbekten dönerken de kaza olabilir. Burada amaç kavşağı rahatlatmak” cevabını verdi.

Bazı üyeler de Anadolu Lisesi önünden trafik vermenin o bölgedeki öğrenciler için risk oluşturacağını ifade etti. Uysal bu eleştiriye de “Bu yol daha fazla Sarıkorkmaz ve lojmanlar bölgesine gidecek araçlar tarafından kullanılacak. Yoğun bir trafik beklemiyoruz” şeklinde cevap verdi.

Uysal, meclis üyelerinin, Açık çarşı önündeki kavşağın tır dönüşleri için kullanılmasının trafiği olumsuz etkileyeceği eleştirisine ise “Kavşağın fiziki yapısını değiştirerek bu problemi aşacağız” cevabını verdi. Belediye başkanı park alışkanlıklarının düzelmesinin trafik meselesinin çözümünde önemine de dikkat çekti.

Uysal, “Hep beraber ama sahiplenerek trafik sorununu çözelim. Bu hepimizin sorumluluğu, ben sorumlu değilim, bırak karmaşa olsun, ben de siyasi rant elde edelim düşüncesini kabul etmiyorum. Biz çalışmalarımızı anlatacağız. Bu bir çalışmadır ama nihai karar değildir. Konuyla alakalı bilen, tecrübeli, bu işi dert eden arkadaşlarımızı da çağıralım. Her şeye beraber hazırlanırsak, beraber sahiplenirsek sorunu çözeriz. Teori başkadır, uygulanabilirlik başkadır.” diye konuştu.

Toplantının sonunda her AK Parti ve CHP’li meclis üyelerinden raporun yürürlük yeteneğinin yerinde araştırılması için komisyon kurulması kararlaştırıldı.

ATM YERİ VE SU ZAMMINA CHP’DEN RET…

Öte yandan belediye meclisinde gündemdeki konular da görüşüldü.

AK Partili üyeler Eyüp Karaarslan’ın yurt dışında, Sezai Meriç de şehir dışında olduğunu mazeret göstererek katılmadığı toplantıda ilçenin çeşitli mahallelerinde bulunan mülkiyeti belediyeye ait yoldan ihdas Kavaklık ve Uzunmehmet mahallelerindeki parsellerin satış veya takasına ilişkin gündem maddesi İmar Komisyonu’na havale edildi.

Gündemin ikinci maddesinde Ereğli Belediyesi’nin 2018 mali yılı gelir tarifesine ilişkin Plan ve Bütçe Komisyonu raporu görüşüldü.  Rapora göre, hizmet tarifesi maddesinde, Komisyondaki CHP’li üyeler Fehmi Karaarslan ve Nur Oğuz, 18. Maddede ATM yer ücretlerine ve 25. Maddede yer alan su satış tarifesine yapılan artışa red oyu verdi. Bu haliyle meclise gelen komisyon raporunun 18. Ve 25. Maddesi CHP’li üyeler tarafından reddedildi. AK parti grubunun iki eksikle toplantıda bulunmasından ötürü bu iki madde meclis tarafından reddedildi.

Gündemin üçüncü maddesinde, mülkiyeti belediyeye ait Müftü Mahallesi Devrim Bulvarı’nda bulunan eski belediye binasında imar tadilatı yapılmasına ilişkin imar komisyonu raporu çerçevesinde alanın ticaret alanından, sosyal ve kültürel tesis alanına alınmasına ilişkin imar tadilatları oybirliğiyle kabul edildi.

Gündemin son maddesinde, Bağlık Mahallesi Şehit Rıdvan Sokak’ta bulunan mülkiyeti belediyeye ait 10 adet dükkanın 10 yıllığına kiraya verilmesini uygun bulan imar komisyonu raporu oybirliğiyle kabul edildi.

 

 


Haber : 

Abone Ol