Medya

MUHALEFET NE YAPAR?

Yeni Ufuk'un Görüşü..

Abone Ol

Ereğli’nin kent merkezinden sözediyoruz…
İlkten 2014 yerel (belediye) seçim sonuçlarına bir göz atalım:

AKP: % 44,2.

CHP : % 43,6.

MHP: % 7,2.

DSP: % 3,2.

Saadet: % 0,8.

Diğer: % 1.

AKP ile MHP seçmeninin tümünün “evet” oyu vereceğini varsayarsak, toplam oyları % 51 yapıyor.
CHP,DSP ve Saadet’in tümünün “hayır” oyu vereceğini varsayarsak, toplam oyları % 47,6 yapıyor.
Arada % 3,8’lik önemsiz bir fark var.
CHP ve DSP seçmeni içinden “evet” oyu vereceklerin çıkması çok düşük bir olasılık.
Ama, AKP seçmeni içinden olsun, özellikle MHP’den olsun “hayır” oyu vereceklerin oranının eni-konu yüksek olacağı tahmin ediliyor.
Yani…. MHP’nin kaygan zemini nedeniyle, Ereğli merkezindeki 3,8 puanlık farkın muhalefet lehine değişmesi olasılığı, aynı kalmasından daha yüksek. % 0’lı oy olan diğer partilerin toplam % 1’lik oy oranı bu sonucu çok fazla etkilemiyor.
Ereğli genelinde ise, son il genel meclisi seçim sonuçlarına göre, AKP-MHP ortaklığı kağıt üzerinde ağır basıyor.

o o o

Burada bir parantez açacağız:
( CHP Ereğli ilçe teşkilatının tüm seçim önceleri yaşadığı kadim sorununun 16 Nisan halkoylaması öncesi de kendisini göstereceğine ilişkin işaretler belirmeye başladı.
Sorun, iç çekişme !..
CHP Ereğli ilçe başkanı Sertan Ocakçı’nın gelecek yerel seçimde başkanlığa adaylığını koyma olasılığının bulunması, koltuk hastalığından (koltukkolik) muzdarip kimi “eski”leri harekete geçirdiğine ilişkin söylentiler giderek yoğunlaşıyor.
Deniliyor ki: “Halkoylamasında Ereğli kent merkezinde “hayır” oyları yüksek çıkarsa, bunun kaymağını öncelikle CHP ilçe yönetimi, özellikle de Başkan Ocakçı sıyıracak ve adaylık için eli güçlenecek…. Bunu bilen kimi CHP’li eski koltuk hastaları, sonucun “hayır” çıkmaması için el altından “evet”çilerle işbirliği yapıyor…
Parantezi kapatıyoruz.)

o o o

Özet ve sonuç ?
Ereğli merkezinde olsun, genelinde olsun, halkoylamasının sonucunu, AKP ve MHP içindeki “hayır”cılar ile ilk kez oy kullanacak genç seçmenler belirleyecek.
Bu nedenle, AKP ve MHP’nin seçim propaganda etkinliklerinin, öncelikle, kendi tabanlarındaki fireleri azaltma odağında gelişmesi bekleniyor. CHP’nin ise, AKP ve MHP’deki bünyevi çatlak ile genç seçmenleri hedef alan bir propaganda etkinliği sergileyeceği tahmin ediliyor.

Yarın:
Kitle örgütleri ile medyanın sonuçlara etkisi ne olur ?

Yeni Ufuk


Haber : 

Abone Ol