Kdz.Ereğli

Medyaya destek…

Yeni Ufuk’un Görüşü

Abone Ol

Dijital yayıncılık medyanın işlevini yerel planda da çok büyük ölçüde arttırdı.

Ama, medyaya ilan-reklam vererek veya abone olarak destek olan özel ve kamu kuruluşları bunun tam bilincinde değil gibiler.

Çünkü medyaya ayırdıkları ilan-reklam-abone fonları her yıl artacağına görece olarak azalıyor.

İkinci hata, medyaya, toptancı yaklaşımları!

Bunu, garip bir biçimde, “eşitlik” kavramına bitiştirenler de var.

Oysa ilan-reklam desteği sağlanan yayın organlarının tirajları/izlenme sayıları farklı. 1.000 kişiye ulaşabilen bir yayın organı ile 10.000 kişiye ulaşabilen bir yayın organına eşit ölçüde destek sağlarsanız, bunun adı eşitsizlik olur !

Bunun dışında, gazeteciliğin ticaretini yapanların da saptanması gerekiyor:

Aynı kişinin aynı tezgahtan çıkarttığı beş-altı gazeteye  gazete çıkartıp bunlara ayrı ayrı ilan-reklam bağlanması gazetecilik değil, tüccarlıktır! Bunlar hem haksız rekabet yaratıyorlar, hem de ilan-reklam pastasının paylaşımında haksız rekabet yaratarak, meslektaşlarını sömürüyorlar.

Bunun önlenmesi gerekiyor.

Özetle, ilan-reklam desteği sağlayan kurum ve kuruluşların toptancı zihniyeti terketmeleri ve yayınların çapını dikkate alan pozitif ayrımcı bir tutum takınmaları gerekiyor.

Bunun dışında korsan ve ahlaksız yayıncılığa karşı da etik değerleri öne çıkaran bir politika izlenmesi gerekiyor.

Yeni Ufuk


Haber : 

Abone Ol