Yeni Ufuk’un Görüşü
Seçimlerin son bir haftaları, kararsız seçmenin karar haftasıdır. Seçime beş gün var. Son beş günün seçim propagandaları kararsızların tercihlerini belirleyecek.
Seçim propagandalarının en etkin aracı medyadır. Siyasi partilerin seçim sürecindeki etkinliklerini geniş kitlelere medya taşır çünkü.
Medyayı en iyi şekilde kullanan siyasal partiler seçim sürecine bir adım önde girer.
İktidar medyası, sayıca, muhalefete kıyasla daha güçlü. Ancak, “yandaş” konumda oldukları için etkileri düşük.
Aslında medya propaganda etkinliklerinde “aracı kurum”dur. Ona ne verilirse onu yayar. Partilerin propaganda merkezleri yetersizse, siyaseti iyi okuyamıyorsa, halkın nabzını iyi tutamıyorsa, medyanın rolü tek başına “oyun”u sürüklemeye yetmez.
Kabül etmek gerekir ki medyatik imkanları dar olmasına rağmen muhalefetin propaganda etkinleri daha yaratıcı ve etkili.
Bunda muhalefet olmanın avantajı ile halkın içinde bulunduğu zor seçim koşullarının rolü büyük. Bu da medyanın daha etkin şekilde kullanılmasına imkan sağlıyor.
Muhalefet kitle iletişiminde bir adım önde.
Şu anlama geliyor bu: Muhalefetin son beş günde kararsızları etkileme şansı daha büyük.
Yeni Ufuk
Haber :
ETİKETLER : Yazdır

















