Kdz.Ereğli

İŞTE ERBİRLİK GERÇEĞİ:''KOOPERATİF ŞAHSİ ÇIKARLARA HİZMET EDİYOR''

30 yıllık nakliyeci Niyazi Altuntaş Vali Ali Kaban'ın onayıyla kurulan Kdz.Ereğli Erbirlik Yük Taşıma Kooperatifi ile ilgili çarpıcı iddialarda bulundu. Kooperatifin amacı dışına çıktığını belirten Altuntaş: "Kooperatif şahsi çıkarlara hizmet ediyor. Ereğli ile alakası olmayan kooperatiflerle işbirliği yapıyor", dedi..

Abone Ol

Altuntaş, Ereğli'de son günlerde Nakliyecilerin yaşadığı sıkıntılar üzerine ortaya atılan söylemlerle ilgili olarak açıklamalarda bulundu. Nakliyecilerin her geçen gün kan kaybettiğini ve sac tüccarları gibi kendilerinin de tükenmek üzere olduklarını kaydeden Altuntaş, bu soruna çözüm bulunması gerektiğini kaydetti.  

Konuşmasında " Ne yazıktır ki yılda 5 milyon tona yakın hammadde sevkiyatı yapılan Ereğli’mizde yöre insanına taşımacılık sektöründe herhangi bir kazanç sağlanmasına göz yumulmamıştır, bölge nakliyecisi tıpkı bölgedeki sac tüccarları gibi saf dışı bırakılarak ERDEMİR'in proje ürünü firmalara destek vermesi ile bitirilmiştir" diyen Altuntaş" Ereğli Türkiye’nin en büyük yassı demir çelik üretimine sahip olan ERDEMİR’inde içinde bulunduğu taşımacılık sektöründe ülkenin pilot bölgesi sayılabilecek potansiyele sahip bir ilçedir, ilçede seneler önce kurulan üretim tesisleri yıllar geçtikçe üretimini arttırmış sektörde rakiplerini geride bırakarak üretim/sevkiyat rekorları kırmıştır. Erdemir bağlantılı çalışan Organize sanayi bölgesindeki yerleşkelerde her geçen gün kapasitesini arttırarak üretimlerine devam etmektedir. Bu istatistikler herkesin elinde mutlaka vardır. Nakliyeci arkadaşlarımızı bitirmek için uygulanan politika, artan akaryakıt fiyatlarına sigorta kasko ücretlerine vb. aldırmadan düşük fiyat teklifi verilerek bireysel nakliyecileri rekabet edemez hale getirmek suretiyle aradan çıkarmaktır. Bireysel nakliyeci arkadaşlarımızda rekabet edebilmek için çareyi tonaj atmakta bulmuştur çünkü elinde ne bir yere baskı yapacak gücü vardır nede kendisine sahip çıkan bir oluşum. Nakliyeci arkadaşlarımızın kanını emen bu piranalardan kurtarmak amacıyla kooperatifler kurulmuş ve ne yazık ki bu kurulan kooperatifler hep başındaki yöneticilerin çıkarlarına çalışmıştır. Umumun menfaatine hiç bir oluşum yapılmamıştır. Ereğli'mizdeki nakliyat sorununu çözmek asla kontak kapatmak veya yola gitmemek olamaz. Bu sorunun çözümü uzlaşı gerektirir, 30 senedir çözülmeyen tonaj sorununu, fiyat sorunun 3 gün kontak kapatarak çözemeyiz. Bu sorunu çözmek için proje oluşturup insanlarımızı buna dâhil ederek zamanla düzeltebiliriz. Yarın Ereğli’ye kantar kurulursa fiyatlar elbette artar ama istenilen seviyeye gelmez

LİSTEYİ TEMEL OLARAK ELE ALIRSAK NAKLİYECİ KAZANAMAZ... 

ERBİRLİK Kooperatifinin liste ile ilgili çalışmasına da değinen Altuntaş "Örneğin Erbirlik Kooperatifinin Ereğli ile alakası olmayan bazı Kooperatiflerle iş birliği yapıp hazırladıkları listeyi temel alırsak Bursa Bölgesinin liste fiyatı ton başına 48 TL Komisyoncu ücretini 2-3 TL düşünelim 25 Ton yükleyen bir araç 45 TL den 1125 TL nakliye alacak. Mazotunu bile karşılamaz… Tekrar tonaj atmanın hesapları yapılacak. Tonaj konusunda İkinci bir sorun ERDEMİR'in Bant ağırlıklarıdır" dedi. 

ERDEMİR TONAJ KANUNUNU GÖRMEZDEN GELİYOR... 

Konuşmasının son bölümünde ERDEMİR'in tonaj kanununu görmezden geldiğine dikkat çeken Altuntaş "Erdemir 28 tonluk bir rulonun sevk edilebilmesi için tonaj kanununu görmezden gelerek araçları trafiğe çıkarabiliyor ama 3 rulo alan veya 2 paket levha alan araçlara tonaj uygulamasını yapıyor. Nakliyeci Depolarda malzeme aktararak hem zamandan kaybediyor hem de para kaybediyor. 

Erdemir grubunun kendi çıkarlarına uyguladığı kanunlar 1 dosya kâğıdına sığmaz , park sorunu personel sorunu sayfalara sığmaz Ticaret ve sanayi odasından beklentilerimiz kişiye özel değil umum yararına çalışma yapmasıdır" dedi. 


Haber : 

Abone Ol