Yeni Ufuk Gazetesi  - Kdz Ereğli ve Zonguldak bölgesel haberler
 
logo
  •  
    •  » TEKNOLOJİ
    •  » MEDYA
    •  » FOTO GALERİ
    •  » VİDEO GALERİ
    •  » TÜM HABERLER
    •  » YAZARLARIMIZ
    •  » ARŞİV ARAMA
    •  » HABER ARA
    •  » SEKTÖR
    •  » KÜNYE
  • ZONGULDAK
  • KDZ.EREĞLİ
  • ALAPLI
  • GÜLÜÇ
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • SPOR
  • POLİTİKA
  • MAGAZİN
  • YAŞAM
  • DÜNYA
  Kdz. Ereğli’de silah kaçakcılığı operasyonu: Üç şüpheli adliyeye çıkarıldı
  Futbolda bahis operasyonu derinleşiyor! 17 ilde 35 gözaltı!
  CHP Zonguldak’ta İktidarı İstifaya Davet Etti
  Özgür Özel Zonguldak’ta, Mansur Yavaş’a soruşturma iznine sert tepki gösterdi
  Kdz. Ereğli’de Yağışla Birlikte Trafik Kazası: Şans Eseri Yaralanan Olmadı
  Film Gibi Uyuşturucu Operasyonu! Zonguldaklı Esnaf Tutuklandı
  Emekli polis kahvehanede dehşet saçtı: 2 ölü, 2 yaralı
  Zonguldaklı iki hakem listede
  İşletmeci’den itiraf: “Kiranın 22 bin TL’si TTK’ya, gerisi Derya Akbıyık’a veriliyordu”
  Zonguldakspor șike yüzünden küme mi düştü?
20 Aralık 2025 Cumartesi
  1. Gündem

Geleneksel seçim kampanyaları artık dijitale geçmeli

 Yayınlanma : 06-04-2024 | 10 : 25 01
 Güncelleme : 06-04-2024 | 10 : 25 01
Geleneksel seçim kampanyaları artık dijitale geçmeli
        

Bayrak, afiş, broşür gibi basılı materyallerin seçim kampanyalarında kullanımının geleneksel olarak geçmişten bugüne varlığını sürdürdüğünü dile getiren uzmanlar, 31 Mart seçimlerinde de yine afiş ve broşür gibi materyallerin seçmen kitlenin aklında kalıcı olmak için kullanıldığını söylüyor.

İSTANBUL (İGFA) - Seçim kampanyalarının artık dijital pazarlama ve iletişim stratejilerine yönelmesi gerektiğini vurgulayan Doç. Dr. Gül Esra Atalay, "Türkiye'de seçmenlerin yaklaşık yüzde 65'i 50 yaş altı. En kalabalık seçmen grubunu ise 18-24 yaş arasındaki bireyler oluşturuyor. Böyle bir hedef kitle göz önünde bulundurulduğunda sokakları caddeleri afişlerle, yerlere fırlatılacak broşürlerle doldurmak anlamlı olmadığı gibi, çevre kirliliğine de sebebiyet veriyor." dedi.

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Gül Esra Atalay, 31 Mart yerel seçimleri için özellikle bayrak, broşür, afiş gibi sarf malzemelerin yoğun kullanılmasını ve kampanyalara etkisini değerlendirdi.

"Broşür ve afişler seçmen kitlenin aklında kalıcı olmak için kullanılıyor"

Basılı materyallerin seçim kampanyalarında kullanımının geleneksel olarak geçmişten bugüne varlığını sürdürdüğünü dile getiren Doç. Dr. Gül Esra Atalay, "Parti yetkilileri ve kampanya yöneticileri bu materyallerin hala etkili olduğunu düşünüyorlar ki 31 Mart seçimlerinde de yine sokakları, caddeleri kaplayan afişler, pankartlar ve broşürlere şahit olduk. Partiler ve adaylar bu malzemeleri varlık göstermek, ‘Ben de varım' demek ya da seçmen kitlenin aklında kalıcı olmak için kullanıyorlar. Seçim dönemlerinde yolda yürürken bazen parti broşürlerinin neredeyse zorla elimize tutuşturulduğu oluyor. Bir bakıma aday ya da siyasal parti zorla, dayatmayla seçmenin zihninde yer edinmeye çalışıyor." dedi.

Seçim kampanyalarında dijital pazarlama ve iletişim stratejileri…

Siyasal partiler ve adayların bazı seçmen gruplarının internete erişimleri olmadığını ya da dijital materyalleri kullanmayı tercih etmeyeceklerini düşünerek toplumun her kesimine ulaşabilmek için de hala broşür, afiş gibi malzemeleri kullanmaya devam ettiğini kaydeden Doç. Dr. Gül Esra Atalay, "Özellikle yüz yüze etkileşimin yoğun olarak yaşandığı mitinglerde broşürler seçmenlere dağıtılmak üzere hazırlanıyor. Ancak, dijital iletişim araçlarının artan popülaritesi ve etkinliği göz önüne alındığında, seçim kampanyalarının artık dijital pazarlama ve iletişim stratejilerine yönelmesi gerekiyor." diye bilgi verdi.

Masrafa da gerek yok çevreyi kirletmeye de…

Siyasal iletişim kampanyalarının her şeyden önce hedef kitleyi göz önünde bulundurarak oluşturulduğunu ifade eden Doç. Dr. Gül Esra Atalay, "Eğer hedef kitleniz, yani seçmenleriniz televizyon, internet gibi mecralardan sizin kampanyanıza yeterince ulaşamayacak bir kitleyse, örneğin çoğunlukla yaşlı ya da eğitim seviyesi düşükse o zaman basılı materyalleri kullanmak bir zaruret olabilir. Fakat Türkiye için bunu söyleyemeyiz. Türkiye'de seçmenlerin yaklaşık yüzde 65'i 50 yaş altı. En kalabalık seçmen grubunu ise 18-24 yaş arasındaki bireyler oluşturuyor. Böyle bir hedef kitle göz önünde bulundurulduğunda sokakları caddeleri afişlerle, yerlere fırlatılacak broşürlerle doldurmak anlamlı olmadığı gibi, çevre kirliliğine de sebebiyet veriyor. Ayrıca bu alanda yapılan araştırmalar siyasal iletişim kampanyalarının Türkiye seçmeni üzerinde minimum etki yarattığını, oy verme davranışında bambaşka faktörlerin rol oynadığını gösteriyor. Hal böyleyken masrafa da gerek yok, çevreyi kirletmeye de..." dedi.

Görüntü ve çevre kirliliğine neden oluyor

Seçim öncesi kullanılan afiş, bayrak ve broşürler hem görüntü kirliliğine hem de yerlere saçıldığı için çevre kirliliğine neden olduğunu belirten Doç. Dr. Gül Esra Atalay, afiş, bayrak, pankart ve broşür gibi seçim malzemeleri genellikle kağıt ya da plastik kullanılarak üretildiğini, bu açıdan da doğanın tahrip edildiğini söyledi.

Seçim sonrasında basılı broşürlerin büyük bir kısmının atık haline geldiğini de dile getiren Doç. Dr. Gül Esra Atalay, "Geri dönüşüm tesislerine ulaşmayan veya uygun şekilde geri dönüştürülemeyen broşürler, çöp depolarına veya çevreye atık olarak bırakılıyor." dedi.

Dijitalleşen dünyada hala eski nesil kampanyaların yapılması doğru mu?

Dijitalleşme ve mobil teknolojilerin topluma derinden nüfuz ettiğini kaydeden Doç. Dr. Gül Esra Atalay, "Kimsenin başını elindeki telefondan kaldırmadığı bir dönemdeyiz. Böyle bir durumda sokakları afişlerle doldurmanın insanların eline broşür sıkıştırmanın gerçekten bir anlamı kalmadı. Bunun yerine dijital mecralarda, seçmen kitlenin ilgisini çekebilecek, yaratıcı, sıra dışı içeriklere ağırlık verilmeli, sosyal medyanın yarattığı kültür dikkate alınarak, siyasal iletişim kampanyaları bu kültüre uyarlanmalı. Siyasal iletişim kampanyalarını yürüten ekiplerde mutlaka gençlere ve onların bakış açılarına yer verilmeli." şeklinde görüşlerini dile getirdi.

Çevreci bir kampanya nasıl olmalı? 

Geleneksel broşürler ve afişler yerine dijital pazarlama ve iletişim stratejilerine odaklanılabileceğini vurgulayan Doç. Dr. Gül Esra Atalay, sözlerini şöyle tamamladı:

"Sosyal medya platformları, web siteleri, e-posta bültenleri ve mobil uygulamalar gibi dijital kanallar aracılığıyla seçmenlere ulaşılabilir. Eğer materyal kullanımı kaçınılmazsa, geri dönüştürülebilir veya geri dönüştürülmüş malzemelerden yapılmış ürünler tercih edilebilir.


Haber : İGFA

ETİKETLER : Yazdır

      Yorumlar
    Yorumlar, editörlerimiz tarafından onaylandıktan sonra yayınlanır. Kanunlara aykırı, konuyla ilgisi olmayan, küfür içeren yorumlar onaylanmamaktadır.

     Yorumlar ( 0 )

    Henüz bir yorum yapılmamış
    Platin Global 100 Ödülleri sahiplerini buldu
    Platin Global 100 Ödülleri sahiplerini buldu
    Manisada 4 milyon TLlik bozulmuş kokoreçe imha
    Manisa'da 4 milyon TL'lik bozulmuş kokoreçe imha!
    CGTN: Çin, Hainan Serbest Ticaret Limanında ada genelinde kapılarını dış dünyaya nasıl daha fazla açıyor
    CGTN: Çin, Hainan Serbest Ticaret Limanı'nda ada genelinde kapılarını dış dünyaya nasıl daha fazla açıyor?
    ASELSANdan 410 milyon dolarlık dev ihracat anlaşması
    ASELSAN'dan 410 milyon dolarlık dev ihracat anlaşması
    EGDnin kurucu başkanı Karagöz vefatının 23. yılında unutulmadı
    EGD'nin kurucu başkanı Karagöz vefatının 23. yılında unutulmadı

    Çok Okunanlar


    • BUGÜN
    • BU HAFTA
    • BU AY
    • Platin Global 100 Ödülleri sahiplerini buldu
      Platin Global 100 Ödülleri sahiplerini buldu
    • Kuyumcu vurgunu iddiası: Mağdurlar evin önünde toplandı
      Kuyumcu vurgunu iddiası: Mağdurlar evin önünde toplandı
    • Tahliyeler başladı
      Tahliyeler başladı !
    • Geniş çaplı narkotik operasyonu: çok sayıda uyuşturucu ve silah ele geçirildi
      Geniş çaplı narkotik operasyonu: çok sayıda uyuşturucu ve ..
    • AÜK işçisiz toplandı
      AÜK işçisiz toplandı !
    • Kardemirde flaş değişim: Erdemirin eski genel müdürü Niyazi Aşkın Peker göreve getirildi
      Kardemir’de flaş değişim: Erdemir’in eski genel müdürü Niyazi ..
    • CHP Zonguldakta İktidarı İstifaya Davet Etti
      CHP Zonguldak’ta İktidarı İstifaya Davet Etti
    • Özgür Özel Zonguldakta, Mansur Yavaşa soruşturma iznine sert tepki gösterdi
      Özgür Özel Zonguldak’ta, Mansur Yavaş’a soruşturma iznine sert ..
    • Futbolda bahis operasyonu derinleşiyor 17  ilde 35 gözaltı
      Futbolda bahis operasyonu derinleşiyor! 17 ilde 35 ..
    • Kdz. Ereğlide silah kaçakcılığı operasyonu: Üç şüpheli adliyeye çıkarıldı
      Kdz. Ereğli’de silah kaçakcılığı operasyonu: Üç şüpheli adliyeye ..
    • Kdz. Ereğli Kaymakamı Fatih Yılmazdan İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne Ziyaret
      Kdz. Ereğli Kaymakamı Fatih Yılmaz’dan İlçe Millî Eğitim ..

    Haber Yorumları


    • Alpay Lök mak y müh
      Buna "TIR park freni bosalması" diyoruz. TIR park edilmeden önce iki işlem yapılmalı: 1) Çekici el freni cekildikten sonrs "test&... DEVAMI
    • cemal
      Elektrik doğalgaz fatura sorumlusu Zonguldaka zerre faydası olmayan milletvekili seçimlerinde kaç ilçe kaç köy dolaştığı bile belli olmayan... DEVAMI
    • Şenol Durhan
      Kıymetli çalışmalarınız için teşekkürler , başarılar hocam. Şenol DURHAN ÖĞBERLER KÖYÜ
    • vatandaş
      suçu olan çeksin cezasını zırt pırt af çıkar mı?... çıkarsa da önüne gelen suç işler. 15 yaş üzeri fırlama tiplerin işlediği suçl... DEVAMI
    • adalı
      kuruttular anadoluyu,bozkıra çevirdiler...kültürel,dini zenginligi bitirdiler..bu günlere geldik faşist zihniyetler sayesin de.
    • ereglili
      ol tabi f paraları bunlar hadiiii batan geminin malalrı
    • Vatansever
      Madem serbest bırakacaksınız niye yakalıyorsunuz devletin polisini boşu boşuna meşgul ediyorsunuz her türlü uyuşturucu var silah var buna ra... DEVAMI
    • Sebahattin ozarslan
      Öyle bir partimi varmis yoksa bedavacilar
    • Erdemirli
      İşçinin hakkını bu kadar yiyipte bu kadar az kar edilirmi hiç
    • Cingen sevmeyen
      Cingenler yine sahnede
    • Bize Ulaşın
    • Künye
    • Reklam
    Yeni Ufuk Gazetesi  - Kdz Ereğli ve Zonguldak bölgesel haberler

    © yeniufuk.com.tr

     Künye - iletişim
     

    Mobil uygulamayı indirmek için tıklayınız


      Müftü Mahallesi Ateş Ahmet Sokak Cerrahoğlu İşmerkezi Kat:5 no:2
    Kdz.Ereğli/Zonguldak
      03723121008
      eregliyeniufuk@gmail.com
     
    İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın
    Tüm hakları saklıdır. İzinsiz kullanılamaz.
    Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
    Detay