Medya

Basının gücü…

Yeni Ufuk'un Görüşü...

Abone Ol

Dijital yayıncılık medyaya(basına)çağ atlattırdı. Geleneksel(kağıt)basın, erime sürecinde…

Son olarak,Küresel Gazeteciler Konseyi Yerel Medya Meclisi’nin Kayseri’de yaptığı toplantıda bir konuşma yapan Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Dr.Onur Önürmen, dijital yayıncılığın dünya çapında, 2000 yılından itibaren geleneksel(kağıt)basının önüne geçtiğini tespitini yaptı.

Önürmen, dijital yayıncılık ile geleneksel yayıncılık arasındaki farkı şu metaforla dile getirdi.

“Geleneksel yayıncılıkta ürün,bakkalda satılan bir gün önceki ekmeğe benzer.Hiç kimse,tazesi varken,bir gün önceki ekmeği satın almak istemez.”

Dünya çapındaki reklam paylarında da geleneksel yayıncılığın geride kaldığını söyleyen Önürmen, geleneksel yayıncılığın büsbütün ortadan kalkmayacağını, ancak nostaljik bir yayıncılığa dönüşeceğini belirtti.

Okurlarımız anımsayacaklardır. Bu görüşleri iki yılı aşan bir süre önce dile getirmiştik.

Dijital yayıncılık, medyanın, bu arada yerel medyanın da son derece güçlenmesine yolaçtı. İnternet haber ve yazıları artık yüzbinlere ulaşıyor. Bu da,yerel medyanın toplumsal etkinliğini büyütüyor.

Bunun henüz bilincinde olmayan siyasetçiler yok değil, ama seçim sonuçları da gösterecek ki,internet gazeteciliği sonuçlar üzerinde belirleyici etkiye sahip olacak.

Yeni Ufuk


Haber : 

Abone Ol